“Vendre’s a si mateix és de les coses més difícils que hi ha”

Fer-se visible. Aquest és l’objectiu de la guia pràctica de comunicació per a emprenedors i empreses que acaba de publicar aquesta montcadenca amb el periodista de TVE i fundador de HazteVisible, Juanma Romero. El llibre ¡Que se entere todo el mundo! ofereix consells de comunicació, fàcils de comprendre i de convertir en realitat sense ser un expert. “Tot funciona molt millor amb comunicació, a la vida personal i professional”, assegura Aguilar, qui ens convida a practicar l’egosurfing –buscar-se a si mateix a Internet– com a pas previ a treballar la comunicació de la nostra empresa. La seva pròpia experiència com a emprenedora i com a directora de Talent&Co és la millor targeta de presentació. Ens recomana que fem networking, o sigui, crear, gestionar i mantenir la nostra pròpia xarxa de contactes professionals. Amb aquesta publicació, l’autora posa en pràctica aquests consells ja que l’acaba de presentar a la Fira del Llibre de Madrid i ha participat als coneguts Encuentros digitales de RTVE. La idea és, com diu el títol, que s’assabenti tothom.

La periodista Marta Aguilar amb el llibre que acaba de publicar
Jesús Abad


st1:*{behavior:url(#ieooui) }

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Tabla normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Com sorgeix la idea del llibre?

En estructures petites és més difícil aparèixer en els mitjans de comunicació i hem volgut recollir en aquesta guia pràctica consells pràctics, conscients que una empresa de nova creació, per exemple, pot tenir un producte molt bo però, si no s’anuncia, no arribarà al seu públic potencial.

Creu que ens sabem vendre?

Hi ha gent que no se sap vendre. Vendre’s a si mateix és de les coses més difícils que hi ha.  A vegades pots parlar molt bé d’un producte però si et toca parlar de tu és molt complicat.

I en temps de crisi?

Amb la crisi, hi ha empreses que es plantegen estalviar en Comunicació. Sempre els hi recordem que es pot fer, però fins a cert punt. Quan comences, no et planteges pagar un sou a una persona que s’encarregui de la Comunicació del petit negoci però quan l’empresa creix, sí recomanem disposar d’algú o un gabinet extern que ho faci. És important que el propi director executiu sàpiga com funciona la comunicació interna per entendre qui fa què. La qüestió és que tot funciona molt millor amb comunicació, a la vida personal i professional.

Creu que amb la crisi s’ha modificat el missatge i la manera de comunicar-se?

Sí, la crisi i sobretot les xarxes socials han canviat la manera de comunicar-nos. Twitter, per exemple, és un llenguatge que has de descobrir i saber utilitzar, perquè pots estar-hi i no trobar-li cap utilitat. És com a la vida, hi passen moltes coses i ens hem de saber moure per ella. Tot en la seva mesura, pot ser molt útil. No tothom ha d’estar a totes les xarxes socials, però hi ha empreses que, com a mínim, haurien d’estar a Youtube amb un vídeo corporatiu.

Què opina dels qui busquen feina fent un vídeo on canten el seu currículum al metro, per exemple?

Són campanyes molt bones. Això és trobar el punt de diferenciació. Les maneres de presentar-se, si són originals, s’aprecien molt. Les notes de premsa cada vegada més s’acompanyen de vídeos i fotografies. Abans de quedar-se amb els braços creuats, una de les coses que recomano és fer networking, ampliar l’agenda de relacions personals.

Algun consell per a qui s’arrisca a muntar una empresa?

Donem consells i recollim testimonis en forma de piulades de Twitter. Posem per cas que algú ha obert una escola d’idiomes, potser si regales un curs a un periodista a canvi que ell conegui molt bé aquell producte, és molt probable que el faci circular de manera viral a la Xarxa. En tot cas, el què és important és que el producte sigui bo, la resta és pur màrqueting.

Des de Montcada, és possible que el nostre missatge arribi a tot el món?

En principi, seria més probable que el nostre missatge arribi a tot el món des d’una gran ciutat però qualitativament no és així. Pots aparèixer en un mitjà local i que t’estigui escoltant o llegint només una persona que realment estigui interessada. Pot ser molt més efectiu que en el cas que el missatge arribi massivament. Mai saps quin efecte pot tenir el boca orella o la repercusió d’un escrit en un diari local.

En aquest context global, quin paper creu que hi juguen els mitjans de comunicació local?

Són molt importants. Un dels periodismes què millor funcionen és el local, perquè la proximitat és un dels seus pilars ja que allò que a la gent realment l’interessa és el que passa al costat de casa. Òbviament, no ens podem tancar al món. S’ha de fer una combinació d’allò que ens arriba dels mitjans grans amb les notícies locals. Si vius a Montcada i Reixac, t’interessa tot el què té a veure amb la teva població.

 

Deixa un comentari