Adif accepta la proposta de fer un únic pas soterrat a l’estació del barri

La modificació del projecte ajornarà el treballs que podrien començar al setembre de 2019

Una cinquantena de persones van participar a l'assemblea que es va fer a La Unió
Rafa Jiménez

Les obres de remodelació de l’estació de Montcada-Ripollet s’endarrerian i començaran al setembre de 2019 després que Adif hagi replantejat el seu projecte inicial a petició de l’Ajuntament i hagi acceptat, finalment, construir un únic pas soterrat, a l’alçada del carrer Àngel Guimerà, destinat als usuaris del tren, per accedir a l’estació, i a la resta de veïns, per poder passar a Mas Duran. Aquestes novetats es van donar a conèixer aquest dimecres a l’assemblea que el consistori va convocar a La Unió amb la presència d’una cinquantena de veïns i d’una representació del consistori formada per l’alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), i el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), que van estar acompanyats per l’arquitecte municipal, Oriol Parés.

Els treballs de remodelació de l'estació, que havien de començar al setembre d’aquest any amb un pressupost de 3 milions d’euros, preveuen el tancament perimetral de tota la zona per millorar la seguretat, l'adaptació de les andanes a la normativa i la construcció de marquesines, escales i ascensors dintre de la instal·lació ferroviària per poder canviar d’andana. Amb aquest tancament, l’entrada a l’estació s’hauria de fer sempre pel costat Barcelona, fet que va generar una primera petició de l’Ajuntament de construir un altre pas soterrat per a ús dels vianants que es faria a l’alçada del carrer Sant Ignasi i que permetria connectar Mas Rampinyo i Mas Duran. A l’assamblea que també es va fer La Unió a mitjans de gener per explicar aquest projecte, alguns veïns van expressar els seus dubtes sobre els possibles problemes d’insegurat i van plantejar les opcions de fer un únic pas separat entre usuaris i veïns dins de la mateixa estació o la construcció d’un pas elevat amb rampes per sobre de l’estació. Aprofitant l’última reunió de la comissió del soterrament que es va fer a finals de gener, l’Ajuntament va presentar aquestes alternatives a Adif, que, i després de rebutjar la possibilitat de crear un pas elevat a causa de les seva complexitat tècnica, ha acceptat construir un únic pas soterrat més ampli per als seus usuaris i la resta de ciutadans. Aquesta modificació obligarà a la redacció d’un nou projecte i canvia el calendari d’execució de les obres, que no s’acabarien fins a l’octubre de l’any 2020 després d’un any d’obres.

L’assemblea a La Unió també va servir per parlar d’altres temes relacionats amb la connectivitat a Mas Rampinyo. En aquest sentit, el president de l’Àrea Territorial va confirmar que les obres per instal·lar un ascensor al costat de les escales mecàniques que enllacen l’avinguda de Catalunya amb el carrer Tagamanet començaran al mes de juny i haurien d’estar acabades a finals d’any. Aquests treballs seran executats per l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un pressupost de 454.000 euros. Jordi Sánchez també va detallar els treballs que la Brigada Municipal està fent per ampliar la vorera i millorar el pas de vianants entre els carrers de la Mercè i Beat Oriol amb el lateral de la C-17, amb l'objectiu de millorar la mobilitat i la seguretat en aquest tram que connecta amb els polígons Can Tapioles, Molí d'en Bisbe i Foinvasa.

Altres temes. La reunió d’aquest dimecres també va servir perquè els veïns poguessin expressar algunes de les seves reivindicacions relacionades amb el barri com les dificultats d’accedir a l’estació de tren des de Mas Duran, tant per la manca d’il·luminació com per la manca de neteja d’uns terrenys que no són de propietat municipal; la proposta de canviar el nom de l’estació de Montcada-Ripollet i la possibilitat d’ampliar la vorera del carrer de la Mercè. Sobre el centre comercial El Punt, el president de l’Àrea Territorial també va avançar que el govern està mantenint converses amb els actuals propietaris perquè, en un futur, s’acabi convertint en un mercat municipal, tal i com determina la concessió per 50 anys que es va fer en el seu dia i que mai no s'ha complert.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari