Adif es compromet a millorar la seguretat als passos a nivell de Bogatell i Pasqual abans no arribi el soterrament

A l’espera de la redacció del projecte, les obres, que també serviran per millorar els senyals visuals i acústics, es farien durant el proper any

D'esquerra a dreta, Juan Bravo, Laura Campos i Jordi Sánchez
Rafa Jiménez

El president de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), Juan Bravo, s’ha compromès a presentar un projecte a l’Ajuntament abans que acabi l’any per ampliar l’espai destinat als vianants als passos a nivell dels carrers Bogatell i Pasqual per millorar la seguretat en la convivència amb els vehicles, així com adequar les senyalitzacions visuals i acústiques a la normativa actual. Aquesta ha estat una de les conclusions més importants de la segona reunió de la comissió del seguiment sobre el projecte del soterrament de l’R2 que s’ha fet aquest matí a l’Ajuntament de Montcada i que també ha servit per constatar que el projecte continua endavant complint amb els terminis fixats després de la publicació en el BOE de les bases de licitació de l’estudi informatiu i el projecte executiu per un import màxim de 3,5 milions d’euros.

En referència a la millora de la seguretat fins que s’iniciïn, a principis de 2020, les obres del soterrament de l’R2, el projecte per ampliar els passos a nivell hauria d’estar enllestit a finals d’any i les obres es farien durant el 2018. Acompanyada pel màxim responsable d’Adif i del president de l’Àrea Territorial de l’Ajuntament, Jordi Sánchez (ERC), l’alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), ha expressat la seva satisfacció per aquestes mesures, tot i mostrar-se prudent fins que no es conegui el contingut del projecte ja que, segons ha dit, "tot el que sigui invertir per millorar la seguretat dels nostres ciutadans sempre ens semblarà poc". Campos també ha confirmat que Adif descarta la petició que havia fet la Plataforma Tracte-Just Soterrament Total d’instal·lar dobles barreres als passos a nivell per una qüestió de seguretat amb els vehicles que podrien quedar atrapats de forma accidental. En relació amb la proposta que ha fet Adif de renovar totes les tanques de la línia R2, des del Rec Comtal fins a l’estació de Montcada i Reixac, l’alcaldessa també ha avançat que s’estudiarà adequar i millorar l'estat de les del centre per poder invertir en instal·lar-ne de noves en alguns punts més problemàtics a nivell de seguretat com la zona del col·legi Font Freda o el pas de l’R3 per Mas Rampinyo.

Soterrament. Els membres de la comissió de seguiment, formara per representants del Ministeri, la Generalitat, els consistoris local i de Barcelona, l’agència Barcelona Regional i la Plataforma Tracte Just, es tornaran a reunir al mes de gener, un cop es conegui el nom de l’empresa que hagi guanyat el concurs que es tancarà el 5 de setembre per fer l’estudi informatiu i el projecte executiu. Juan Bravo ha destacat que el fet de licitar a la vegada aquestes dues accions permet agilitzar els tràmits per poder complir amb el calendari establert per iniciar les obres a principis de 2020. Segons les previsions d’Adif, l’estudi informatiu, un cop que al setembre de 2018 estigui fet el projecte d’impacte ambiental, hauria d’estar enllestit al febrer de 2019. A mitjans de 2018, es començarà a redactar el projecte executiu que haurà de estar acabat i aprovat a finals de 2019, moment que es licitaran les obres. "A partir d’ara, toca fer un seguiment per part de totes les administracions per confirmar que s’estan complint els terminis. El treball conjunt que Adif està fent amb l’Ajuntament i la Generalitat és un clar exemple de col·laboració amb l’objectiu de donar el millor servei públic possible als ciutadans de Montcada", ha comentat Bravo. Per la seva part, Campos també ha mostrat la seva "satisfacció pel compliment dels compromissos adquirits".

Deixa un comentari