Adif finalitza l’acoblament de les vies de la LAV al seu pas per Montcada i Reixac

El tram entre La Sagrera-Mollet té una longitud de 12,7 quilòmetres i ha representat una inversió superior als 9,9 milions d’euros

Els treballs d'acoblament de les línies es va iniciar al mes d'agost
Adif

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha finalitzat l’acoblament de la via en el tram La Sagrera-Mollet del Vallès de la Línia d’Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, el que constitueix la primera fase del projecte de muntatge de via en aquest tram, que, amb una longitud de 12,7 quilòmetres, passa pels termes municipals de Barcelona, Montcada i Reixac, La Llagosta i Mollet del Vallès.

Un cop culminats aquests treballs d’acoblament de la via, que es van iniciar al mes d’agost, s’estan duent a terme diferents operacions tècniques amb maquinària especialitzada per assegurar la correcta instal·lació de tots els elements de forma prèvia a que la via estigui operativa. Paral·lelament, en aquest tram també s’està avançant en el muntatge de la catenària i de les instal·lacions de seguretat i comunicacions.
Aquesta actuació ha representat una inversió superior als 9,9 milions d’euros i la seva finalització, en una primera fase, permet que els 131 quilòmetres de longitud entre Barcelona i la frontera francesa ja tinguin continuïtat de via. La previsió del Ministeri de Foment és que la connexió ferroviària amb França mitjançant l’alta velocitat es pugui posar en servei durant la propera primavera. 

Entre les principals infraestructures d’aquest tram La Sagrera-Mollet destaquen els túnels de Sant Andreu i Montcada i Reixac, que sumen 6.686 metres i els viaductes de Riera Seca i Riera de Caldes, amb una longitud total de 310 m. Dels 12,7 quilòmetres del tram, 6,6 s’han muntat en via sobre balast, mentre que els 6,1 restants, que discorren entre el túnel de Montcada i Reixac i Sant Andreu, ??s’han executat mitjançant dues tipologies de via en placa.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari