Aprovació inicial de la nova ordenança de vehicles de mobilitat personal

El document ha estat elaborat per una Comissió consultiva

El casc serà obligatori per als usuaris dels vehicles de mobilitat personal
Raúl Prieto
El casc serà obligatori per als usuaris dels vehicles de mobilitat personal
El casc serà obligatori per als usuaris dels vehicles de mobilitat personal

El Ple ha donat llum verda per unanimitat a l'aprovació inicial de la nova ordenança municipal de circulació de bicicletes i vehicles de mobilitat personal que recull les normatives aprovades per la Direcció General de Trànsit i l’Àrea Metropolitana de Barcelona –en la línia de garantir la seguretat dels conductors i de la resta d'usuaris de l'espai públic– i les adapta a la realitat local. El document s'ha fet en el marc d’una comissió consultiva en què la Policia Local ha tingut un paper capdal, ja que serà l’encarregada de vetllar pel seu compliment.

El regidor de Mobilitat, Jaume Teixidó (ERC), va posar en valor el treball fet per la Comissió. “Agraeixo als seus membres la participació activa que han tingut en l’elaboració de la normativa que espero serveixi perquè hi hagi una millor ordenació d’aquest tipus de vehicles al municipi”, va dir l’edil.

El casc serà obligatori per als conductors de bicicletes menors de 16 anys o els que desenvolupin una activitat professional, així com per als usuaris de VMP

L’ordenança municipal –que estarà en exposició pública uns dies per a la presentació de possibles al·legacions–, defineix els diferents tipus de vies que hi ha a la localitat, l’ús que tenen i la velocitat màxima. La normativa incorpora l'ús obligatori del casc i altres elements de protecció en conductors de bicicletes menors de 16 anys o que desenvolupin una activitat professional o comercial, i també en conductors d'un VMP. A més, els usuaris d'aquests tipus de vehicles tenen prohibit superar els 25 km/h de velocitat i circular per voreres o zones peatonals, igual que les bicicletes. Els VMP tampoc podran circular per travessies, túnels urbans, vies interurbanes, autopistes i autovies, encara que aquestes es trobin dins de la població.

Els usuaris de patinets elèctrics i de bicicletes no poden conduir fent ús del telèfon mòbil o de qualsevol altre sistema de comunicació, així com tampoc amb auriculars connectats a aparells reproductors de so. Així mateix, els VMP hauran d’anar amb llum quan circulin de nit.

Incomplir la normativa podrà implicar sancions des de 100 a 500 euros en funció de la gravetat del cas

Lincompliment d’aquestes normes pot derivar a multes de fins a 500 euros depenent de la gravetat de la infracció. Per casos lleus com, per exemple, transportar més d'una persona en un patinet elèctric, les sancions seran de fins a 100 euros. Per a les infraccions de caràcter greu, com ara aturar-se o estacionar al carril bus, les multes poden arribar fins als 200 euros. I pels casos considerats molt greus, com circular excedint en més d'un 50% la velocitat permesa, les sancions seran de fins a 500 euros.

La nova ordenança municipal també fa referència a joguines i ginys mecànics –monopatins, patins…– que no són considerats vehicles com a tals i per als quals el casc, el timbre, els llums i el sistema de frenada no són elements obligatoris, sinó només recomanables.

Veieu el punt del ple en aquest enllaç

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari