Comencen les obres per eliminar els semàfors de la C-17 amb la N-150

Està previst elevar la carretera i construir una rotonda inferior

El projecte destinat a eliminar els semàfors que hi ha a Can Sant Joan, en el punt on es creuen la C-17 i la N-150, comença de ple aquest mes de març. Les obres duraran al voltant de dos anys i consistiran a fer un pont elevat per on anirà el trànsit que surti i entri de Barcelona i, a sota, una rotonda amb dos carrils i un diàmetre de 60 metres que distribuirà la circulació de caire interna en sentit Montcada, Can Sant Joan, Can Cuiàs, Terra Nostra i Vallbona. El pressupost de la nova infraestructura, que construirà Isolux-Corsan, sota la Direcció de TEC-4 Ingenieros Consultores, és de 33,5 milions d’euros que sufragarà la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.

 

“Eliminar els semàfors és un guany molt important per al municipi, ja que permet millorar la mobilitat interna entre barris i pal·liar la contaminació acústica i ambiental que genera el pas de tant volum de trànsit”, ha explicat l’alcalde, César Arrizabalaga.

 

Fases previstes. Les obres de la connexió amb la N-150 s’havien d’haver fet en paral·lel al soterrament de la C-17 a la plaça d’Espanya, ja finalitzat, però es va ajornar en el temps per motius tècnics. La intervenció està prevista en cinc fases, la primera de les quals durarà tres mesos aproximadament i consistirà a guanyar espai al lateral de la carretera en sentit Granollers per construir un mur i un carril per on desviar el trànsit. També es tallarà, durant un any, l’accés al pas inferior de la C-17 que uneix el polígon industrial de Can Cuiàs amb Vallbona, un pont que es va obrir a final del 2008.

A continuació s’iniciarà la segona fase amb durant la qual s’habilitarà una rotonda provisional, el trànsit en sentit Granollers es desplaçarà pel lateral i les obres es concentraran en el tronc central del vial. El camí de terra d’accés des de Vallbona a la C-17 quedarà totalment suprimit i la marquesina d’autobús del Sagalés a la nacional s’haurà de traslladar a un altre punt. Al mes de setembre es preveu començar la tercera fase en què es construiran els murs exteriors del nou pont elevat i una pèrgola de formigó sobre la línia de tren de la línia de Manresa.

 

A final d’any, durant la quarta fase d’execució del projecte estan previstos els treballs més importants a la part interior de la carretera i el trànsit circularà pels laterals del tronc central. Finalment, l’última actuació implicarà l’eliminació del trànsit per la rotonda per tal d’instal·lar en aquest espai les pilones que suportaran el viaducte aeri per on passarà la C-17. Es construiran uns murs de 8 metres d’alçada en el punt més alt, que permetran guanyar l’alçada a la carretera.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari