Continua l’estira-i-arronsa per trobar el relleu a les fàbriques de Nissan

Administracions i sindicats treballen a contrarellotge perquè el gegant xinès GWM torni a la taula de negociacions, mentre els treballadors veuen amb preocupació el seu futur

Juan Díaz té 44 anys i en fa més de vint que treballa a la planta de Nissan a Montcada
Agustín Parra, de 51 anys, no s'ha pogut prejubilar per només un any

Continua l’estira-i-arronsa en la taula de negociacions per rellevar Nissan a les plantes de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca. La notícia que el fabricant de vehicles Great Wall Motor (GWM) s’ha fet enrera ha encès totes les alarmes. La Generalitat, el Ministeri d'Indústria i els sindicats treballen a contrarellotge per retornar el gegant xinès a la taula de negociació, després de descartar l’oferta de l’empresa Tess Defence, fabricant de vehicles blindats.

Altres propostes logístiques que s’estudien són la cadena de supermercats Consum i tres firmes immobiliàries –Merlin, Goodmann i JLL–, que serien complementàries a l’anomenat hub de descarbonització, que encapçala QEV a la Zona Franca, i al fabricant de motos Silence, a Montcada. “L’opció que més ens interessa als treballadors és GWM perquè permetria que les plantes i el personal es dediquessin a allò que saben fer millor, la fabricació d’automòbils”, ha explicat el portaveu local de CCOO a la planta, Javier Adalid, qui lamenta que aquesta situació “crea una gran incertesa entre els treballadors que depenen del procés de reindustrialització per conservar els seus llocs de feina”. La plantilla va reprendre les mobilitzacions divendres passat per reclamar que es concreti el pla de futur.


La situació crea una gran incertesa entre els treballadors que depenen del procés de reindustrialització per conservar els seus llocs de feina 


TESTIMONIS

'Estic trist pel desenllaç'

Juan Diaz, de 44 anys, va entrar a treballar a la fàbrica de Montcada al 2000, on s’ha especialitzat matrisseria.“Estic trist pel desenllaç final del tancament i molt nerviós per la incertesa que hi ha sobre el futur de la reindustrialització”, explica aquest veí de Montcada Centre, lligat a Nissan des de l’inici de la seva etapa laboral, fa 21 anys. Lamenta que amb el temps la direcció decidís retirar l’assignació de models de vehicles a les fàbriques catalanes, “deixant morir la millor planta d’estampació de vehicles del món” –en referència al centre de Montcada. També té ganes de passar pàgina quan abans millor i deixar de veure als mitjans de comunicació “com se subhasta l’empresa al millor postor”. Quan tanqui la planta, disposarà de sis mesos d’atur, temps que aprofitarà per continuar formant-se.

'Em sento enganyat'

Agustín Parra, veí de Can Sant Joan de 51 anys, va entrar a la planta de Zona Franca al  2000, després de treballar en vàries empreses auxiliars que li donaven servei. Només per un any, no s’ha pogut acollir al pla de prejubilacions acordat amb l’empresa i que li hagués permès conservar el 75% del seou. “Em sento enganyat, com si t’haguessin donat un caramel i te l’haguessin pres al darrer instant”. A Parra li queden sis mesos d’ERE i dos anys d’atur. Creu que la millor opció de futur és l’empresa xinesa GWM. “Diuen que serem els primers en tornar a treballar, però no ens enganyem, les empreses no volen gent de la meva edat. En el millor dels casos, tornaria a treballar amb 55 anys”, afegeix el treballador, casat i amb dos fills de 19 i 15 anys.

Seccions:

Deixa un comentari