Crítiques de l’oposició al projecte de carril bici que proposa el govern en paral·lel al Ripoll

El govern considera que el traçat és necessari per qüestions de seguretat

L'alcaldessa, durant una de les intervencions que va fer al Ple
Premsa Ajuntament

Tots els grups municipals de l’oposició van qüestionar en el Ple fet ahir la inversió de 65.000 euros per l’adequació d’un carril bici entre Montcada i Ripollet en paral·lel al riu Ripoll. El traçat es farà en el marc del projecte que impulsa el Consorci de Turisme del Vallès Occidental i que és compartit amb els altres municipis de la comarca travessats pel riu. L’oposició considera que hi ha altres prioritats més urgents, especialment de tipus social, i que no és necessari introduir millores al projecte del Consorci, que ja preveu un únic carril de sauló de 4 metres d’amplada per a vinants i bicicletas i que està subvencionat al 95% per Pla Únic d’Obres i Serveis de la Generalitat.

“Estem d’acord amb tenir carrils bici, però dubtem de la necessitat d’aquesta inversió, sobretot tenint en compte que a la resta de la xarxa, que va costar molts diners, no s’hi fa cap mena de manteniment”, va assenyalar Josep M. González (ICV-EUiA). La portaveu del PPC, Eva García, es va oposar frontalment a la despesa. “No crec –va dir- que a l’Ajuntament li sobrin aquests diners i, si és així, hi ha d’altres prioritats més urgents”. Carmen Romero (C’s) també considera excessiu el cost que tindrà el carril. “Les connexions d’aquest tram amb la resta de la xarxa no queden ben resoltes; els diners s’haurien de destinar a millorar els carrils bici existents”, va assenyalar l’edil. Marta Aguilar (ERC), per la seva banda, va criticar el govern entenent que presenta com a seu un projecte impulsat pel Consorci de Turisme. “Nosaltres volem que es faci el disseny inicial i que no es barregi amb altres actuacions”, va reclamar Aguilar.

 

Resposta del govern

El govern del PSC i CiU, però, va avalar la seva proposta argumentant que el carril de bicicletes és necessari. “Avui dia hi ha força gent que passeja per aquest espai i, el fet de separar el pas de bicicletas del de vianants, millorarà la seguretat”, va explicar el president de l’Àrea de Política Territorial, Juan Parra (PSC), tot recordant que al passeig de ribera entre Montcada i Santa Coloma, en haver només un sol carril, hi ha problemes de convivència entre els passejants i els ciclistes. El portaveu de CiU, Joan Maresma, com a membre del Consorci de Turisme del Vallès, també va defensar la necessitat del carril per donar continuïtat al que ja existeix a Ripollet. “El nostre era l’únic municipi on aquest passeig quedava interromput i ara aconseguirem crear un traçat que uneixi la llera del Ripoll amb la del Besòs fins al mar”, va dir.

El nou tram de carril per a bicicletes a la llera del riu es farà entre el límit amb Ripollet i la rotonda que enllaça els carrers Bach, Can Tapiola, i el pont del carrer Química del polígon la Granja. Els dos vials tindran una llargada de 770 metres. El destinat a bicicletes estarà pavimentat i connectarà amb el passeig de Ribera per mitjà de l’itinerari recomanat que passa pel pont de la Química, el carrer Joaquim Castellví, el carrer Major, el passeig Rocamora i l’avinguda de la Ribera fins al pont de la Roca; el carril de vianants serà de sauló.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari