Desviat a un lateral en trànsit de la C17 en direcció Granollers

La Direcció General de Carreteres demana prudència i paciència als conductors

Les obres al tram central de la C-17 ja han començat. Es tracta dels treballs de major envergadura de tot el procés de soterrament de la nacional, que està previst que duri 24 mesos. El trànsit que circulava per la part central de la carretera en direcció Granollers passa ara per un vial habilitat als laterals de la carretera, amb dos carrils. Aquesta mesura ha comportat restriccions de trànsit perquè la velocitat s’ha reduït ja que els carrils són més estrets de l’habitual. Del soterrament de la C-17 se’n fa càrrec del Departament de Política Territorial de la Generalitat. Els treballs els executa l’empresa Corsan Corviam, per un import de 33 milions i mig d’euros.

Els vehicles que circulen per la C-17 en sentit Granollers s’han desviat a dos carrils, passat el pont del riu Ripoll. Aquest nou traçat passa per un nou pas sota del pont de la línia de ferrocarril de Puigcerdà, segueix per un nou lateral de la rotonda de la plaça Espanya i continua pel carrer del Pla de Matabous, on finalment, a l’alçada del pont per a vianants, recupera el recorregut original de la C-17. El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha reconegut que aquesta part del procés comportarà molèsties als vianants i als conductors perquè són obres de gran envergadura, però ha demanat prudència i paciència perquè el resultat final pagarà la pena.

Els embussos a les hores punta a la C-17 en direcció Granollers estan sent importants a causa de l’estretor del vial lateral que no pot absorbir amb la mateixa rapidesa tot el volum de trànsit. La circulació en sentit Barcelona encara no s’ha desviat als laterals però quan això passi, el col·lapse també afectarà el sentit Barcelona.
Les obres conformen una ambiciosa remodelació de la C-17 a Montcada i Reixac per tal d’integrar la carretera en l’entorn urbà, reordenar el trànsit i millorar la seguretat als encreuaments. A nivell tècnic, els treballs consisteixin a incorporar un calaix en un tram de prop de 800 metres i la construcció de dues rotondes en els dos extrems d’aquesta infraestructura soterrada: la plaça Espanya i davant del CEIP Elvira Cuyàs. Paral·lelament, per distribuir el trànsit local es crearan calçades laterals a cada banda del tronc central, amb dos carrils de 3,5 metres d’amplada. Per informar sobre aquesta etapa del procés, el Consistori ha editat una publicació Montcada Info, que es distribuirà per tot el municipi, per informar els veïns detalladament

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari