El CatSalut assegura que la cobertura sanitària a Montcada és bona malgrat els canvis

L’Ajuntament reitera a la Generalitat que no està d’acord amb la retirada de les urgències nocturnes

Reunió entre l'Ajuntament i el CatSalut
Premsa Ajuntament

El CatSalut assegura que durant el setembre passat hi ha hagut un descens de visites als Centres d’Atenció Primària (CAP) de Montcada i Reixac, en horari diürn, i al Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP) de referència, ubicat a Ripollet, en horari nocturn. L’alcaldessa, María Elena Pérez (PSC); la presidenta de l’Àrea Social, Ana Rivas (PSC); i la regidora de Salut Pública i Serveis Socials, M. Carmen González (CiU), s’han reunit aquest dimarts, 8 de novembre, amb la gerent del Servei Català de la Salut (CatSalut) per al Barcelonès Nord, Vallès Occidental i Vallès Oriental, Carme Esteve; el director del Sector Sanitari del Vallès Occidental, Joan Parellada, i la coordinadora de la Atenció Continuada d’Urgències al Territori, Emma Lisbona.

Atenent-se a les dades, els representants de la Generalitat consideren que el nou model de gestió de les urgències mèdiques nocturnes “dóna una bona cobertura a la població de Montcada i Reixac” i que segons l’informe, hi ha hagut una davallada de visites similar a la de la resta d’equips del territori. Segons el Catsalut hi ha hagut una disminució de les visites en el tram de 20 a 24 hores, principalment en la darrera hora d’atenció. Els representants sanitaris també han explicat a l’equip de govern que s’ha produït una disminució de l’assistència en el tram horari des de la mitjanit fins a les 8h, que es realitza al CUAP de Cerdanyola-Ripollet (107 al mes, el que suposa una mitjana de 3,5 diàries).

Segons el CatSalut, una part d’aquesta disminució s’explica per la davallada general de la utilització del servei –tant en l’equip com en la jornada d’atenció continuada que es fa al centre de Montcada i Reixac. Pel que fa a l’atenció domiciliària nocturna no hi ha pràcticament variació a les dades (12 en un mes, segons l’informe). La conclusió dels responsables de la Generalitat és que aquest fet pot explicar que la disminució en l’atenció presencial en el CUAP Cerdanyola-Ripollet estigui relacionada amb un nombre de consultes innecessàries, que abans es feien al Punt d’Atenció Continuada (plaça Lluís Companys) i que ara ja no es fan. No obstant, el  director del Sector Sanitari del Vallès Occidental, Joan Parellada, ha afirmat que “si durant els mesos d’hivern hi ha més demanda es reforçarà el servei d’atenció domiciliària”.

Després de les explicacions de les dades del mes de setembre, l’equip de govern ha tornat a manifestar la seva disconformitat a les mesures contemplades al programa de reordenació dels serveis sanitaris engegat pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de reduir el dèficit. L’alcaldessa ha afirmat que “malgrat aquestes dades el nostre posicionament continua sent el mateix i rebutgem perdre cap servei relacionat amb la sanitat pública”. Pérez ha afegit que “exigim solucions alternatives a les proposades pel CatSalut”.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari