El col·lectiu vetllarà perquè el projecte s’inclogui als pressupostos del 2011

El director de l’Àrea Territorial, Albert Barenys, dóna detalls tècnics sobre les diferents fases de les obres

“No hem d’abaixar la guàrdia fins que el projecte estigui inclós als pressupostos generals de l’estat del 2011”. Aquest és el missatge que ha donat Jaume Relat al final de l’assemblea informativa que ha fet aquesta tarda la Plataforma Tracte Just, Soterrament Total a la sala gran de l’Abi amb l’assistència d’una seixantena de persones. Relat confia que el context de crisi no porti al govern a posposar una inversió tan esperada per Montcada i ha anunciat que abans de l’octubre, mes en què està prevista l’aprovació dels pressupostos generals, la plataforma contactarà amb els diferents grups parlamentaris de Madrid “perquè estiguin a l’aguait”, ha dit.

L’assemblea ha comptat amb el director de l’Àrea Territorial de l’Ajuntament, Albert Barenys, que ha donat informació tècnica de les diferents fases de les obres de soterrament de la línia de Portbou al seu pas per Montcada, algunes ja conegudes per tothom i d’altres no tant. Sobre el tema econòmic, Barenys ha manifestat el seu convenciment que el projecte s’inclourà als pressupostos estatals i que les obres podrien començar a començaments de l’any vinent.

 

Com ja se sap el tram entre Can Sant Joan i l’inici del solar de Valentine es farà amb tuneladora, la mateixa que ha fet el túnel de la LAV. A partir d’aquest punt, les obres es duran a terme amb el sistema de pantalles que ja es va utilitzar per soterrar la C-17, però amb alguns condicionants que fan més complicada aquesta operació: d’una banda, l’estretor de l’espai que hi ha a banda i banda de les vies de tren en els trams de Montcada Centre, i de l’altra, la necessitat de fer les obres sense alterar el funcionament del servei ferroviari. Aquestes circumstàncies obligaran a instal·lar vies de tren provisionals al carrer de Les Aigües –mentre es faci el túnel del sentit França– i, posteriorment, al carrer Colon –mentre es faci el túnel del sentit Barcelona–, a una distància d’entre 4 i 5 metres dels habitatges. “No s’afectaran les voreres, però sí les places d’aparcament”, ha senyalat Barenys. Els equipaments públics més afectats per la proximitat de l’obra seran l’ambulatori i el col·legi Reixac, que haurà de prescindir provisionalment d’una part de la pista coberta. L’edifici actual de l’estació es mantindrà i es crearà una altra construcció que donarà accés al vestíbul i a les andanes subterrànies, a la manera d’estacions com la de Sants.

 

Altres moments complicats del procés constructiu seran el soterrament del tren per sota l’autopista i per sota del riu Ripoll, actuacions que requeriran desviar el trànsit de vehicles, en el primer cas, i el curs del riu, en el segon. Un cop passat el riu es construirà una rampa en trinxera que treurà el tren a l’exterior a l’alçada del Pla d’en Coll. Barenys no ha ocultat que les obres suposaran molèsties importants per al dia a dia de la ciutat, “tot i que dedicarem tots els nostres esforços a reduir-les al màxim”, ha afegit. De fet, la majoria d’al·legacions que el Consistori va presentar al projecte –i a les quals Adif ha de donar resposta– persegueixen aquesta finalitat.

 

Els assistents han fet preguntes al representant municipal sobre aspectes tècnics de l’obra, alguns dels quals no tindran resposta –com per exemple, com s’abordarà el tractament de superfície al passeig Rocamora o on s’ubicaran els passos a nivell– fins que no es disposi del projecte executiu, que podria estar enllestit a l’octubre o al novembre. “Que patirem està clar, però el resultat final paga la pena”, ha conclós Relat.

 

Deixa un comentari