El document manté la construcció del túnel de Montcada

La principal novetat per al municipi és el tramvia que enllaçarà amb la UAB

El Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2009-2018 incorpora com a principal novetat per a Montcada i Reixac la creació del tramvia que enllaçarà en municipi amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), passant per Ripollet i Cerdanyola, en un tram de 9 quilòmetres amb una vintena de parades. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i els vicepresidents primer i segon de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Ramón García-Bragado i Antoni Poveda, respectivament, van presentar ahir el PDI de transport col·lectiu de la regió metropolitana de Barcelona, que recull i concreta les actuacions de millora de la xarxa, amb una inversió total de 25.242 milions d’euros, per donar servei, segons les dades facilitades, a 1,4 milions de viatges més cada dia.

 

A trets generals, el document, segons la Generalitat, preveu ampliar modernitzar i millorar les xarxes de metro, tramvia, ferrocarril (Rodalies i FGC) i transport per carretera. El projecte inclou la creació de noves infraestructures i la renovació de les existents i dóna continuïtat al PDI 2001-2010. En aquest sentit, el document manté l’aposta de la Generalitat pel túnel de Montcada (per escurçar el trajecte dels trens entre Terrassa i Barcelona), un projecte amb el qual l’Ajuntament i la societat civil s’ha posicionat en contra. El PDI manté el desdoblament de la línia de Vic de Rodalies –que al seu pas per Montcada, a hores d’ara, és de via única– i la construcció del carril per a autobusos i vehicles d’alta ocupació (VAO) a la C-58.

 

Pel que fa a altres millores en la xarxa de transport públic, al metro hi haurà actuacions per prolongar pràcticament totes les línies –inclou l’arribada a l’aeroport; als FGC, destaca l’arribada dels trens a més punts de Sabadell i Castellar i a municipis del Baix Llobregat. Pel que fa al tramvia, a més de la línia que donarà servei a Montcada, hi ha la creació de línies a Sant Adrià, Badalona i Santa Coloma. Pel que fa a Rodalies, apareix la línia orbital per unir Vilanova i la Geltrú amb Mataró per l’interior, l’intercanviador al polígon Santiga, la tercera via Sabadell Sud-Cerdanyola del Vallès i una nova estació a Santa Perpètua, entre d’altres.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari