El futur de Nissan a Barcelona podria ser la fabricació de bateries per a cotxes elèctrics

Els sindicats demanen prudència per no entorpir les negociacions ni crear falses esperances en els treballadors afectats pel tancament de les plantes

La recent creació de la Taula per a la reindustrialització de les plantes catalanes de Nissan, amb participació d'administracions, sindicats i direcció de l'automobilística, ha desencadenat tota mena d'informacions sobre els possibles inversors que estarien interessats en els actius de l'empresa nipona, especialment de la Zona Franca. L'opció que més fort sona és la d'Schneider Electric, dedicada la fabricació de bateries per a cotxes elèctrics, que hauria presentat un pla amb 3.500 milions d'euros d'inversió.

Segons Javier Adalid, del comitè d'empresa de la planta montcadenca de Nissan, la filtració d'aquestes informacions a la premsa és contraproduent ja que pot crear desconfiança entre els possibles inversors. "Hi ha un acord de confidencialitat segons el qual no es poden fer públiques les propostes que hi ha sobre la taula perquè pot entorpir la negociació", alerta Adalid, qui critica que alguns polítics tenen pressa "per posar-se medalles". També creu que aquestes informacions poden crear unes expectatives entre els treballadors que després no es vegin complides. "Fins que no hi hagi un pla signat, hem de ser prudents perquè ja venim d'una gran desilusió pel tancament de la fàbrica i la frustració seria molt gran", adverteix el líder sindical. 

Amb la perspectiva de tancament a final de 2021, la tornada a la feina després de l'estiu ha estat especialment dura. "L'ambient és tens perquè no tothom està conforme amb la situació que li quedarà quan es faci efectiu el tancament. Si a això li sumem les restriccions de la Covid-19, la ralentització de l'activitat i la política d'estalvi de costos que manté l'empresa, el còctel és explosiu", explica Adalid, qui afirma que el comitè treballarà colze a colze amb l'Ajuntament de Montcada perquè la planta local no es quedi fora del pla de reindustrialització.

Per la seva banda, Misael Couceiro, delegat sindical d'UGT a la divisió d'Acciona a Zona Franca, veu positivament l’interès d’algunes empreses per les instal·lacions de Nissan. “Té unes infraestructrures molt bones i ben comunicades, al costat del port de Barcelona”, ha manifestat a laveu.cat. No obstant això, aquest bri d’esperança topa amb la realitat. “El personal d’Acciona no figura en el pla de reindustrialització”, assenyala Couceiro, qui reclama a les administracions que el compromís verbal expressat al comitè d’empresa es traslladi també al paper. “Nosaltres el que volem és un futur laboral, i si hem de fer bateries, ens adaptarem, aquest no serà el problema”, ha afegit.

Deixa un comentari