El govern manté la proposta de fer d’un únic sentit l’avinguda de Terra Nostra

La proposta de mobilitat, no exempta de controvèrsia, s’ha anunciat al veïnat en el decurs d’una assemblea informativa

L'avinguda Terra Nostra passarà a tenir un únic sentit i el 155 ampliarà el seu recorregut pel barri
Pilar Abián

A mitjans de gener començaran els treballs d’asfaltat de l’avinguda de Terra Nostra que passarà a ser d’un únic sentit, en direcció Montcada. Així ho va anunciar el govern municipal –ECP i ERC– en l’assemblea informativa convocada ahir a la tarda al Casino. Els carrers Antoni Pujades i Montsant continuaran tenint doble sentit i el camí paral·lel a la riera de Sant Cugat s’arranjarà perquè sigui transitable per als vehicles. Aquestes són les mesures adoptades pel consistori amb l’objectiu de pacificar l’avinguda, el vial més transitat del barri i on es troben els accessos a l’escola Mitja Costa i a l’escola bressol.

L’eliminació d’un carril de circulació permetrà ampliarà la vorera de la banda dreta passant dels 1,5 m. actuals a 3 m. Per la limitació del pressupost –que puja a 250.000 euros–, la intervenció no es farà amb obra sinó amb urbanisme tàctic, pintant i delimitant l’espai amb pivots. Per obligar els vehicles a minorar la velocitat, els aparcaments se situaran en ziga zaga i per millorar la seguretat dels vianants a l’hora de creuar el carrer, els estacionaments propers als passos de vianants seran per a motos i bicicletes.

També s’ampliarà l’espai que hi ha d’accés als centres educatius i el recorregut que fa l’autobús urbà 155, que passarà tant per l’avinguda com pels carrers Antoni Pujades i Montsant augmentant fins a cinc el nombre de parades, una de les quals s’ubicarà al costat de l’estació de tren.

Inicialment el projecte passava per fer d’un únic sentit Pujades i Montsant, mesura que el govern ha descartat davant l’oposició veïnal. Tot i així, part dels assistents a l’assemblea van mostrar la seva disconformitat amb la proposta definitiva

Pilar Abián

Arguments en contra

Inicialment el projecte passava per fer d’un únic sentit –en direcció l’N-150– Pujades i Montsant mesura que el govern ha descartat davant l’oposició veïnal expressada a la primera assemblea feta el 3 d’octubre. No obstant això, el projecte segueix suscitant debat i controvèrsia a Terra Nostra. Part dels assistents a l’assemblea feta ahir van expressar la seva disconformitat amb la proposta i van demanar que només d’asfalti l’avinguda i que els canvis de mobilitat s’apliquin un cop s’hagi modificat el planejament de la zona 15 i es faci un vial asfaltat en paral·lel a la riera. Les veus en contra van posar en dubte que l’autobús pugui passar sense problemes sota el pont de la línia fèrria els dies de gelada i van augurar col·lapses circulatoris a Antoni Pujades i Montsant i altres carrers interns del barri.

Crítica del PP

El president del PP a Montcada, David Zambrana, també s’ha afegit a les crítiques contra el govern titllant la proposta d’actuació de “barbaritat” tot considerant que és “inviable” per al barri i que provocarà el caos circulatori, especialment davant de l’escola. Tal com va fer després de la primera assemblea, Zambrana insisteix en què la solució per millorar la mobilitat a Terra Nostra passa per urbanitzar el vial paral·lel a la riera, projecte que requereix el canvi de planejament en el sector.

Resposta del govern

Davan dels pronòstics contraris a l’actuació, tant l’alcaldessa, Laura Campos (ECP), com el responsable d’Urbanisme, Jordi Sánchez (ERC), i la cap tècnica del departament, Marta Bunyesch, van assegurar que s’han fet estudis de mobilitat que avalen la proposta i proves amb TMB per confirmar que l’autobús pugui fer el nou recorregut sense problemes. Per garantir el seu pas sota el pont i la maniobra de gir en el revolt proper, el conductor del comboi podrà activar un semàfor que només funcionarà al pas del transport públic. Una altra mesura per garantir la fluïdesa de la circulació en la connexió entre Montsant i l’N-150 passa per eliminar el semàfor que hi ha en aquest punt.

‘Entenem que els canvis puguin provocar neguit i incertesa però s’han fet estudis i les proves necessàries per constatar que la proposta és vàlida i serà efectiva’

Laura Campos, alcaldessa

“Entenem que els canvis puguin provocar neguit i incertesa però s’han fet estudis i les proves necessàries per constatar que la proposta és vàlida i serà efectiva; estem convençuts que el trànsit es regularà de forma natural i que la intervenció serà beneficiosa per al barri”, va manifestar l’alcaldessa. Sànchez també va defensar el projecte davant les crítiques explicant que la proposta ha estat compartida amb l’AV i la direcció i l’AMPA de l’escola Mitja Costa.

‘La prioritat és garantir la seguretat dels escolars i dels vianants’

Jordi Sánchez, regidor d’Urbanisme

“La prioritat és garantir la seguretat dels escolars i dels vianants i, d’altra banda, creiem que la mesura serà dissuasòria per a aquells vehicles que passen pel barri només amb l’objectiu de connectar amb l’N-150 o l’autopista”, va dir l’edil. Els representants del govern també es van comprometre amb el veïnat a consolidar els canvis en el futur, un cop es disposi de pressupost, i a avançar en el planejament, un procediment llarg i complex, per aconseguir fer un vial en paral·lel a la riera de Sant Cugat.

Deixa un comentari