El Grup de Medi Ambient no vol noves agressions al Turó

El col·lectiu presenta al·legacions al Pla Director d’Infraestructures de l’ATM

El Grup de Medi Ambient-Ecologistes en Acció vol que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) retiri el projecte de construir un túnel ferroviari sota el Turó de Montcada del Pla Director d’Infraestructures de Transport Públic col·lectiu de la regió metropolitana de Barcelona 2011-2020. Amb aquest objectiu, el col·lectiu ecologista ha presentat al·legacions al projecte que es troba en fase s’aprovació inicial. L’ATM defensa la construcció de la infraestructura amb l’objectiu de fer un nou ramal de tren que vagi de Torre Baró fins a Cerdanyola per reduir uns minuts la connexió amb el Vallès. Aquesta proposta compta, però, amb l’oposició del consistori que no vol cap més agressió al Turó ni tampoc que els veïns del municipi resultin perjudicats si la majoria dels convois es desvien cap a Cerdanyola i deixen de passar per les estacions del centre i de Terra Nostra. El Grup de Medi Ambient dóna suport a l’Ajuntament en les seves demandes i, per això, ha presentat al·legacions al projecte expressant la seva rotunda oposició al mateix. A través d’un comunicat, el col·lectiu argumenta que el túnel seria una nova agressió ambiental a un Turó. A més, afegeix que les obres comportarien una nova activitat contaminant en una zona de protecció especial que pertany al parc de Collserola i que suporta extraccions de calcàries i pissarres.

“Resulta vergonyós i escandalós que per uns ridículs minuts d’estalvi de temps s’inverteixin 185 milions d’euros, amb greus impactes ambientals i socials, quan unes millores tecnològiques multiplicarien l’estalvi de temps i donarien més qualitat al servei”, manifesta el col·lectiu ecologista en les seves al·legacions. Així mateix, el Grup qüestiona que el Pla de l’ATM, pressupostat en 13.760 milions d’euros, es vulgui tirar endavant en un moment en què la ciutadania té altres necessitats més prioritàries.

El Pla Director d’Infraestructures de Transport Públic comprèn cinc programes d’actuació: l’ampliació de la xarxa ferroviària (Metro i FGC) i del tramvia; el desplegament de la xarxa ferroviària estatal; intercanviadors; infraestructures de transport públic per carretera, i modernització i millora de les xarxes ferroviàries existents. Per al Grup de Medi Ambient, l’únic punt encertat i prioritari és l’últim perquè incideix en qüestions com l’adaptació de les estacions per a persones amb mobilitat reduïda i la  millora de la seguretat i el control de la circulació de trens.

 

 

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari