El veïnat de Terra Nostra, en procés d’adaptació als canvis de mobilitat

Els veïns consultats valoren positivament la reducció de trànsit a l’avinguda i l’ampliació de l’espai per a vianants però critiquen la volta que cal fer per accedir en cotxe a la banda de la riera

Les obres destinades a pacificar el trànsit a l’avinguda de Terra Nostra ja estan gairebé enllestides i el veïnat es troba en procés d’adaptació als canvis de mobilitat. En fer-la de sentit únic –en direcció a Montcada–, l’avinguda disposa de més espai per als vianants. Davant de les parades d’autobús s’ha ampliat la vorera amb obra i a la resta del traçat, per les limitacions pressupostàries, s’ha utilitzat el que s’anomena urbanisme tàctic que consisteix a pintar la part de la calçada que ara passa a ser de vianants i a delimitar-la del vial amb pivots. Per evitar que els cotxes circulin amb velocitat, els aparcaments s’han disposat en ziga-zaga.

L’actuació també ha inclòs la creació d’un espai de rebuda a l’entrada de l’escola Mitja Costa, l’arranjament del camí de terra paral·lel a la riera de Sant Cugat i l’ampliació del nombre de parades d’autobús, ja que la línia del 155 entra al barri des de Montcada pel carrer Antoni Pujades i surt per l’avinguda.

“El trànsit de fora del municipi no ha de passar pel mig d’un barri residencial, per això volíem pacificar l’avinguda Terra Nostra”

Jordi Sánchez, president de l’Àrea Territorial

El president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), opina que l’actuació ha repercutit positivament en el barri i contribuirà a què vehicles de fora del municipi que utilitzaven l’avinguda com a connexió entre vials com l’N-150 i la C-17, deixin de fer-ho. “Aquest trànsit no ha de passar pel mig d’un barri residencial, per això volíem pacificar l’avinguda Terra Nostra”, ha explicat l’edil. En el marc de les obres també s’ha reparat una part del clavegueram del vial que provocava esboranys a l’asfalt.

Atès que la circulació de vehicles que ve de Montcada es desvia majoritàriament per Antoni Pujades i Montsant, el regidor ha anunciat que s’instal·laran reductors de velocitat i que es monitoritzarà el semàfor que connecta amb l’N-150 per valorar si cal ajustar-ne el temps de pas.

Projecte qüestionat

Si bé el govern municipal –ECP i ERC– es mostra convençut que les obres han estat beneficioses per al barri, opinió compartida per la junta de l’AV Terra Nostra, el cert és que l’actuació ha generat crítiques de tota mena, especialment a través de les xarxes socials. Els partidaris de d’asfaltar l’avinguda i deixar la mobilitat com estava han carregat contra l’actuació en global, des del disseny fins al resultat. En contraposició, molts veïns residents a l’avinguda celebren que el trànsit s’hagi reduït i que l’espai per als vianants s’hagi ampliat.

L’actuació ha generat crítiques de tota mena, encara que el veïnat de l’avinguda celebra que el trànsit que passava pel vial s’hagi reduït

En qualsevol cas, hi ha aspectes que tant el govern com els veïns coincideix que cal millorar com, per exemple, que el camí de terra que hi ha en paral·lel a la riera passi a ser un vial asfaltat. “No serà un procés ràpid però hi estem treballant; hem aprovat un avanç de planejament per poder acabar expropiant el que és necessari per tenir un passeig com cal”, ha indicat Sánchez.

Hi ha una altra petició veïnal que és molt més assumible, impedir que el tram de l’avinguda guanyat per als vianants i marcat amb franges de color verd esdevingui un carril bici. És per això que l’Ajuntament reforçarà la senyalètica per indicar la prohibició de l’ús d’aquests transports per la nova vorera. Reivindicacions com ara la renovació total de les voreres i el soterrament de les línies elèctriques i de telefonia hauran d’esperar a disposar de finançament.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari