Els organitzadors volen crear una biblioteca virtual sobre el món de la bicicleta

La regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament, Judith Mojeda, proposa que Montcada torni a acollir les jornades l’any vinent

La bicicletada popular de diumenge va comptar amb una cinquantena de participants
RCPB
Raverdy, durant la xerrada que va fer divendres al teatre de La Salle Montcada
El tècnic de Medi Ambient de l'Ajuntament, Juli Mauri, va explicar l'aposta de Montcada pel carril bici

Crear una gran biblioteca virtual sobre el món de la bicicleta i aconseguir més implicació per part de les administracions públiques en la promoció d’aquest mitjà de transport són dues de les conclusions de la I Universitat Popular de la Bicicleta que ha acollit el col·legi La Salle Montcada durant tres dies –del 25 al 28 de juliol. Les jornades, pioneres a l’estat espanyol, van registrar 160 inscrits de perfil divers, que van tenir accés als coneixements més actuals en aquest sector a nivell de mobilitat, oci i negoci. “Hi ha hagut aportacions innovadores que ens obliguen a treballar més i que garanteixen la continuïtat d’aquesta primera edició de la Unibici”, ha dit Xavier Coromines, secretari tècnic de la Red de Ciudades por la Bicicleta, organitzadora de les jornades, que també han comptat amb el suport de l’Ajuntament de Montcada i Reixac. En aquest sentit, la regidora de Medi Ambient, Judith Mojeda, ha anunciat la voluntat d’acollir la próxima edició de la Unibici al municipi.

El programa ha inclós xerrades i taules rodones sobre els beneficis d’utilitzar la bicicleta en els desplaçaments per ciutat, entre les quals destaca la intervenció de l’expresident de Fubicy (Federació Francesa d’usuaris de la bicicleta), Christophe Raverdy sobre  ‘Les 4E’ de la bicicleta, Económica, Ecològica, Educativa i Eficient. Per a Raverdy la bici “és una forma de viure i conviure, a més d’una manera d’optimitzar el desplaçament urbà”. L’investigador va repassar l’evolució històrica de l’ús de la bici, devaluada com a mitjà de transport durant els anys cinquanta a favor del cotxe, “un bé de consum que ràpidament va atraure la classe obrera en detriment del vehicle de dues rodes”, va explicar. El tècnic de Medi Ambient de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, Juli Mauri, també va intervenir per explicar el model de carril bici que s’ha desenvolupat des del consistori per tal de promoure l’ús de la bicicleta entre la ciutadania.

A més dels col·loquis i les conferències, les jornades han tingut una vessant més lúdica i cultural com un sopar que vinculava gastronomia i bicicleta, una gimcana per a adults, una classe pràctica de conducció i una bicicletada popular urbana, que va posar punt final al programa ahir al matí.

Deixa un comentari