Els treballadors del CAISS fan vaga per reclamar millores laborals i d’atenció ciutadana

L’oficina, a la plaça Lluís Companys, no està operativa els dilluns, dimarts i dimecres

Els treballadors del Centre d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS) de Montcada i Reixac fan vaga indefinida per millorar les seves condicions laborals i també per donar un servei de qualitat als ciutadans. Al municipi, aquestes oficines estan ubicades a la plaça Lluís Companys, al costat de l’ambulatori, i hi treballen 6 persones, però, a nivell de l’Estat espanyol, la vaga afecta 3.000 treballadors. Segons ha informat el personal en vaga, fins que la direcció del CAISS no anunciï millores, els dilluns, dimarts i dimecres el servei no estarà operatiu i només hi haurà serveis mínims per atendre els casos que es constati que són urgents. Durant els tres primers dies de la setmana, el personal que ha d’atendre els serveis mínims està a l’oficina però la resta acostumen a desplaçar-se a Barcelona, on es manifesta davant de la delegació territorial del CAISS. Aquest servei tramita, entre d’altres, les pensions, la incapacitat laboral, els permisos de maternitat, l’assistència sanitària i les prestacions familiars.

El personal està en vaga per exigir que les oficines es dotin amb més administratius, perquè assegura que es treballa amb les mateixes persones que fa vint anys, quan les poblacions, com és el cas de Montcada, han crescut de manera considerable. Els operaris manifesten que estan sobrecarregats de feina que no té res a veure amb l’atenció al ciutadà i que “el nostre treball no està reconegut ni laboral ni econòmicament, perquè cobrem per sota de les seves responsabilitats”, ha indicat Elena Ruiz, treballadora del CAISS de Montcada. Els manifestants afirmen que no poden promocionar professionalment i reclamen un complement econòmic d’atenció al públic i tractament de dades a nivell informàtic, que actualment no cobren.

La vaga la convoca l’Associació de Treballadors dels Centres de Seguretat Social d’Espanya, que assegura que milers de nous pensionistes veuran ajornat el cobrament de les seves pensions i que milers de treballadors cobraran amb retard les baixes mèdiques i els permisos de maternitat i paternitat. Ruiz afirma que, “com a mínim fa 17 anys que la direcció del servei no ha dotat l’oficina de millores i aquest fet pot provocar que el servei al client no es presti en condicions òptimes”. La vaga va començar al mes de maig passat i el personal s’aturava durant un quart d’hora cada dia. Al mes de juny es van fer quatre dies de vaga. Des del 15 d’octubre passat, la protesta té lloc els dilluns, dimarts i dimecres, quan el servei no està operatiu. Els dijous i els divendres, l’oficina atén al ciutadà de 9 a 14h.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari