Entra en funcionament el nou carril bus-VAO de la C-58

La nova infraestructura pretén fomentar l’ús del transport públic i els vehicles amb alta ocupació

A primera hora del matí circulaven pocs vehicles pel nou carril
Pilar Abián
El carril bus VAO de la C-58 al seu pas per Terra Nostra
El carril, a hores d'ara, està infrautilitzat
Fins ara el carril Bus VAO, obert a final d'octubre, ha estat infrautilitzat

El carril bus-VAO de la C-58 ha entrat en funcionament aquest dilluns. La nova infraestructura, que ha costat 80 milions d’euros, pretén fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació i millorar la mobilitat entre el Vallès Occidental i el Barcelonès. Bona part del vial passa pel terme municipal de Montcada i Reixac i és visible des dels barris de Terra Nostra, Can Cuiàs i Can Sant Joan.

La infraestructura està formada per dos carrils de circulació, de 6,8 quilòmetres de longitud, que estaran operatius en un sentit o en un altre, en funció de les necessitats de mobilitat. Els dies feiners, entre les 6,30 i les 13h, s’utilitzaran d’entrada a Barcelona i de 16 i les 22h, s’obriran de sortida. La resta del dia, no estaran operatius. Els caps de setmana i festius el funcionament del carril respondrà a les necessitats del trànsit. Aquest model es podrà modificar en funció de les operacions especials, en cas d’emergències, o per raons de fluïdesa.

Els vehicles que podran circular pel carril bus-Vao són els destinats al transport públic de viatgers (autobuses i taxis), degudament autoritzats; turismes o vehicles mixts adaptats amb tres o més ocupants; motocicletes; vehicles per a persones amb mobilitat reduïda, amb etiqueta V-15 al parabrisa, o bé ecològics de baixa emissió autoritzats i amb etiqueta acreditativa al parabrisa que podran obtenir per mitjà del portal www.ecoviat.com.

4 línies de bus exprés

L’obertura del nou carril bus-VAO de la C-58 permetrà la posada en marxa a partir també de dilluns de 4 noves línies de bus exprés entre el Vallès Occidental i Barcelona que, segons el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, permetran reduir el temps del trajecte dels recorreguts i augmentar les freqüències de pas en aquest corredor. Les línies sortiran de la Sagrera-Meridiana on hi ha correspondència amb el bus urbà, Metro i Rodalies de Catalunya, i connectaran amb Ripollet, Sabadell, Terrassa i Cerdanyola-UAB. Així mateix, formaran part del sistema tarifari integrat de l’ATM de l’Àrea de Barcelona, de manera que els viatgers podran utilitzar tota la gamma de títols existent i beneficiar-se de les diferents bonificacions en el preu.

 

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari