‘És urgent derogar la reforma laboral per revertir la situació’

Els sindicats lluiten perquè la multinacional no marxi de Catalunya

Adalid, fill de treballador de Motor Ibérica, ha estat sempre vinculat a la indústria automobilística
Matías Chiofalo
Com està afectant la vaga indefinida, amb més de 40 jornades acumulades, els ànims de la plantilla de la fàbrica local?
Són ja molts dies, però l’única manera de continuar desplegant la nostra força és estar actius i mobilitzar-nos. El desgast és normal, se’t passen pel cap mil coses, però no defallim i res ens atura en el nostre objectiu final.
La caixa de resistència permet cobrir la falta de sous?
Tenim la solidaritat de tots els companys de la resta de plantes que estan sota un ERTO però, sobretot, el suport de les nostres famílies. Estem units en aquesta lluita i això s’ha traduït en accions amb més d’un miler de persones. Volem agrair la contribució a la caixa de resistència que, ara mateix, és una aportació estratègica.
Que pensa sobre l’opció de trobar un inversor que assumeixi els actius de l’actual empresa com a possible solució de futur?
No només lluitem pels nostres llocs de treball. Defensem tot un teixit industrial i treballem per assegurar el seu futur. Nissan té 3.000 llocs de treball directes i més de 25.000 indirectes. Si permetem la seva marxa, enfonsem el futur del país.
Quina és l’estratègia?
Hem repetit en nombroses ocasions que no podem caure en el parany que ha estès l’empresa. No és qüestió d’oferir opcions. Nosaltres només treballem amb l’escenari que Nissan no marxi de Catalunya. La solució global no passa per prendre mesures precipitades ni parcials. Ho hem repetit a totes les administracions implicades, inclòs el govern central.
Espanya té vigent una legislació laboral que data del 2012 que no està ajudant.
No només no ajuda, sinó que ho complica tot. Per això és tan important canviar els marcs legislatius vigents. Instem al president Pedro Sánchez a derogar la reforma laboral del 2012 i a promoure una iniciativa legislativa amb caràcter d’urgència que ajudi a revertir el panorama i  a pressionar la multinacional.
La presa de decisions és vital. 
Hem de guanyar temps i negociar  que Nissan es quedi sí o sí, subjecta a unes condicions molt diferents a les actuals que el que fan és penalitzar els treballadors.
També estan fent pressió a través de la Comissió Europea. 
Hem activat totes les vies per implicar la UE en la pressió sobre França i Japó per evitar el tancament de les plantes catalanes. Volem una taula de diàleg liderada per Brussel·les, amb solucions alternatives i estem treballant colze a colze amb els sindicats automobilístics a nivell europeu.

Deixa un comentari