La C-58 tindrà el primer carril VAO al 2009, segons un Pla de la Generalitat
El vial l’hauran de fer servir els vehicles d’alta ocupació, amb més de dos ocupants, i els autobusos
El carril BUS-VAO –per a transport públic i Vehicles d’Alta Ocupació– de la C58 entre Barcelona i Terrassa serà el primer en posar-se en funcionament entre els que ha anunciat el govern de la Generalitat en el Pla de seguretat viària (PSV) 2008-2010 aprovat ahir i que va presentar el conseller d’Interior, Joan Saura. Aquest pla, que compta amb un pressupost inicial de 250 milions d’euros, preveu crear carrils especials per al transport col·lectiu i vehicles VAO –amb més de dos ocupants, per reduir la mortalitat vial i els col·lapses en els principals accessos a la capital catalana.
El PSV és un document que revisa i proposa les línies estratègiques que es desenvoluparan els propers tres anys per tal d’assolir els objectius generals de seguretat viària amb l’objectiu d’arribar a una reducció del 50% del nombre de morts respecte de l’any 2000, una de les fites fixades per la Unió Europea per al 2010. Segons dades de la Generalitat, a Catalunya es confirma una tendència a la baixa en l’accidentalitat des de l’any 2000 –l’any 2007 el nombre de morts va baixar un 6,73% i el d’accidents mortals, un 9,72% respecte de l’any 2006–. L’única excepció es troba en els accidents amb motoristes implicats, que han augmentat significativament.
El Pla contempla la instal·lació de 105 nous radars, 35 cada any, a les carreteres catalanes on existeixi una major sinistralitat a causa de l’excés de velocitat i l’elaboració d’un mapa complet del risc d’accidentalitat amb una avaluació contínua dels trams de concentració d’accidents i realització d’auditories de seguretat viària a les carreteres. A més, la Generalitat planteja el desenvolupament de plans locals de seguretat viària en totes les poblacions catalanes de més de 30.000 habitants o que siguin capitals de comarca.
Foto: Ripollet.cat