La construcció de la macrorotonda comença a alterar el trànsit rodat

Des d’aquest dimarts i durant un mes estarà tallat l’accés inferior entre el polígon de Can Cuiàs i Vallbona

El pas inferior per a vianants i vehicles que enllaça sota la C-17 el polígon industrial de Can Cuiàs i el barri barceloní de Vallbona estarà tallat a partir d’avui i durant un mes amb motiu de les obres per a la construcció d’un pas elevat i una macrorotonda a la cruïlla entre el vial i la N-150. L’obra és la segona fase del projecte de millora del trànsit a la nacional, que va començar amb el soterrament del tram entre la plaça d’Espanya (Mas Rampinyo) i l’escola Elvira Cuyàs, a càrrec del Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Segons ha informat l’Ajuntament, la previsió inicial de la Generalitat era que les dues actuacions es fessin alhora, però, per motius tècnics, la segona part s’ha hagut de posposar. Les dues actuacions van a càrrec de Corsán, per un import de 33,5 milions d’euros.

 

Actualment estan a punt de finalitzar les feines necessàries per a la construcció d’un mur al lateral, per on es desviarà el trànsit de la carretera nacional, en sentit Granollers. A continuació, es realitzarà una rotonda provisional i es treballarà al tronc central. Per aquest motiu el camí de terra d’accés des de Vallbona a la C-17 ha quedat totalment suprimit i la marquesina d’autobús del Sagalés a la nacional s’ha hagut de traslladar a un altre punt.

 

L’objectiu del conjunt d’aquesta actuació és millorar l’actual encreuament amb semàfors entre la C-17 i la N-150, i que permet la connexió amb el barri barceloní de Vallbona, i amb els montcadencs de Can Sant Joan i Can Cuiàs. La rotonda es farà en el punt actual de la intersecció i al nivell de l’encreuament actual. El tronc central de la C-17 passarà per sobre de la rotonda i s’aixecarà en un tram d’uns 1.100 metres per donar continuïtat al trànsit de pas. La  rotonda, que tindrà un diàmetre exterior de 60 metres i la seva calçada anular estarà formada per dos carrils de quatre metres, permetrà que s’eliminin els actuals semàfors.

 

 

Deixa un comentari