La Favmir ratifica la seva oposició al túnel ferroviari sota el Turó

L’entitat ha fet arribar un escrit a l’alcaldessa que també trametrà al president de la Generalitat

La Federació d’Associacions de Veïns de MiR ha presentat aquest matí a l’Ajuntament un escrit adreçat a la nova alcaldessa, la socialista M. Elena Pérez, fent constar la seva oposició a la infraestructura. El col·lectiu veïnal té previst lliurar el mateix document al president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla.

La proposta de construir un túnel ferroviari sota el Turó es fa amb l’objectiu de reduir el temps de recorregut entre Barcelona i el Vallès, ja que la línia aniria des de Torre Baró directament a Cerdanyola. Tant l’Ajuntament com la Favmir consideren, però, que això perjudicaria els usuaris de Montcada perquè baixarà el volum de trànsit de les línies de rodalies R4 i R7 que passen pel municipi.

La possibilitat de fer aquesta nova infraestructura es va començar a debatre a principi d’aquesta dècada i va motivar que al 2003 la Favmir recollís 4.235 signatures exigint la retirada del projecte. “El que volem amb la presentació d’aquests escrits és corroborar el nostre posicionament i recordar que, en el seu dia, la ciutadania es va manifestar clarament en desacord amb el túnel”, ha dit el president de la Federació, Antonio Cera.   

El Ple de l’Ajuntament també s’ha pronunciat en contra per les afectacions a la ciutadania i en considerar que suposa una nova agressió per al Turó. Per avalar la seva oposició, el consistori va encarregar fa set anys un estudi a l’enginyer Robert Vergés en què constatava que construir el túnel sota el Turó estalviaria cinc minuts de recorregut entre Torre Baró i Cerdanyola, un temps que igualment es pot guanyar pel traçat actual si es recupera la figura del semidirecte i que evitaria l’elevada inversió que costaria la infraestructura.

La Favmir aposta per mantenir el servei ferroviari tal com està en l’actualitat i no afectar la freqüència de pas ni posar en perill el futur d’estacions com la de Terra Nostra que es veuria sensiblement perjudicada si es fés la connexió directa entre Torre Baró i Cerdanyola. L’entitat recorda, d’altra banda, que al 2003 Pasqual Maragall, aleshores candidat a la Generalitat pel PSC, va reconèixer per carta que la reivindicació municipal era justificada i hi coincidia plenament.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari