La Generalitat anuncia que la solució als sorolls que produeix la nacional serà efectiva al 2011

L’Ajuntament i el veïnat afectat demanen que s’acceleri el procés

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha adjudicat la redacció del projecte constructiu, per un import de 30.000 euros, per instal·lar barreres acústiques a la C-17 al seu pas per Mas Rampinyo i el Pla d’en Coll, amb l’objectiu de reduir la contaminació acústica que provoquen els vehicles que hi circulen direcció Barcelona o Vic. El veïnat proper a la zona porta mesos queixant-se dels sorolls que emeten els cotxes quan passen per aquest tram, soterrat des del juny del 2009, i l’Ajuntament se n’ha fet càrrec. De fet, durant una reunió celebrada el 23 de setembre, l’alcaldessa, M. Elena Pérez (PSC), i el regidor d’Urbanisme, Juan Parra (PSC), van extraure del conseller de Política Territorial i Obres Públiques el compromís que la Generalitat tenia una reserva de diners per a aquest projecte.

 

Les mesures consistiran en un revestiment del mur amb plaques denominades fonoabsorvents, que pretenen evitar l’efecte de rebot, i la col·locació de pantalles acústiques a la rotonda i als murs, que presentin unes característiques òptimes a nivell d’impacte visual, conservació i manteniment. La Generalitat preveu que el projecte constructiu de l’actuació estigui enllestit al llarg de l’any vinent per donar pas a les obres, valorades en 450.000 euros.

 

Agraïm a la Generalitat que doni una solució però considerem que arribarà massa tard, aquesta actuació és urgent i no podem esperar a un any a que es resolgui el problema”, ha manifestat Parra, qui ha instat al DPTOP que acceleri el procés per executar les obres. L’edil ha apuntat que, per avançar la solució, “es podrien adoptar mesures immediates com la disminució del límit de velocitat”. En representació dels veïns afectats, Jordi Olías, portaveu del col·lectiu, s’ha mostrat satisfet perquè “hem lluitat, hem mantingut moltes entrevistes amb l’Ajuntament i la Generalitat per aconseguir una solució”. Olías ha manifestat que, malgrat que hi ha en marxa la solució a l’impacte acústic, “queda pendent la nostra petició de reducció de la velocitat en el tram soterrat”, tot afegint que espera que l’eliminació de l’impacte acústic, de la mateixa manera que el consistori, arribi abans del que ha projectat la Generalitat.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari