‘La gestió econòmica de les entitats s’ha equiparat a la de petites empreses’

Una vuitantena de persones assisteixen a la xerrada informativa

Vicente Javaloyes durant la xerrada que va fer dimarts a la Casa de la Vila
Sílvia Alquézar

Les entitats sense ànim de lucre han de portar la comptabilitat com una petita empresa després dels canvis en la normativa fiscal i tributària dels últims anys. Així ho va explicar aquest dimarts l’advocat Vicente Javaloyes a la xerrada informativa sobre l’Impost de Societats que va organitzar l’Ajuntament per al teixit associatiu de la ciutat, que va omplir de gom a gom la sala institucional de la Casa de la Vila. Javaloyes va fer una repassada pels diferents impostos i models que les entitats han de presentar a l’administració. En el cas de l’Impost de Societats, que va entrar en vigor l’1 de gener de 2015, és obligatori per a totes les associacions no lucratives, tot i que el govern central està estudiant la possibilitat que quedin exemptes les que tinguin ingressos per sota dels 50.000 euros anuals i les seves rendes no exemptes quedin sempre subjectes a retenció i no superin els 1.000 euros anuals. La quota de socis, les donacions, les subvencions i tot el que estigui vinculat a l’objectiu social de l’entitat són ingressos que queden exempts de tributar, mentre que no estan exempts els ingressos procedents de cursos, conferències, excursions, publicacions, patrocinis, lloguer d’instal·lacions, restauració, bars i entrades, entre d’altres.  Les entitats que gestionen els comptes per anys naturals hauran de presentar la documentació entre l’1 i el 25 de juliol de 2016, mentre que les que ho fan per temporades, com és el cas dels clubs esportius, ho hauran de fer entre l’1 i el 25 de març de 2017.

 

A banda, les associacions han de presentar els models 111 i 115 per informar a Hisenda de les retencions que es fan si tenen treballadors contractats o facturen a autònoms. També han de fer la declaració informativa d’operacions amb terceres persones per imports superiors als 3.000€ (model 347) i la liquidació de l’IVA, que no és una obligació nova d’aquest any. “Fer aquest tràmit és molt important perquè per a Hisenda és molt fàcil creuar la informació si l’altra part ho presenta i és aquí no ens poden arribar elevades sancions si no s’ha fet correctament”, va dir Javaloyes, qui va recordar que l’exempció de l’IVA no és automàtica, ja que s’ha de demanar a l’administració corresponent. A més, el ponent va recomanar a les entitats disposar de les assegurances adequades per donar cobertura a les seves activitats per tal de no tenir problemas en el cas que passi algun incident. “Us recomano recórrer a l’assessorament d’un professional en comptabilitat per tenir al dia la gestió econòmica de l’entitat”, va concloure Javaloyes.  

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari