La instal·lació de col·lectors a les obres de soterrament de la C-17 entra en l’última fase

Després d’aquesta actuació es començarà a excavar al tronc central de la carretera

Des de principi de maig, les obres d’instal·lació de col·lectors per soterrar la C-17 al seu pas per Montcada ha entrat en una nova fase, l’últim pas abans de les obres de major envergadura, les que afectaran el tram central de la carretera. En aquests moments, els operaris estan col·locant col·lectors laterals de la C-17, en sentit Barcelona, a l’alçada de la semirotonda de la plaça Espanya, entre els carrers Sant Tomàs i Santa Fe. Aquesta actuació obliga a tallar la connexió entre el lateral de la nacional i els carrers Anselm Clavé i Santa Fe. Els treballs obliguen els vehicles que fins ara circulaven, en sentit Barcelona, pel carrer de Ferrer i Guàrdia girin pel carrer Sol, facilitant la connexió amb Mas Rampinyo.

L’actuació també obliga a tallar l’accés de sortida de la C-17 en direcció Barcelona al lateral, a l’alçada del col·legi Elvira Cuyàs. Així, els vehicles que van cap a Ripollet o el centre de Montcada hauran d’anar pel tronc central de la carretera nacional fins a la plaça Espanya, a l’alçada del carrer Sant Tomàs, on es crearà una incorporació al lateral de forma temporal. Els conductors que vulguin anar en direcció Montcada Centre hauran de pujar primer pel carrer Carrerada i a continuació baixar per Sant Tomàs, on una cruïlla amb semàfors permetrà el pas de vehicles a l’altre costat de la nacional. La previsió és que aquesta última fase de reubicació del col·lector estigui finalitzada a final de maig i que a partir dels primers dies del mes de juny s’adaptin els laterals de la C-17 per crear dos carrils en cada sentit de la marxa, que acolliran tot el trànsit de vehicles durant gran part de les obres.

Com a conclusió de tot el temps que la zona porta en obres, l’Ajuntament ha detectat que actualment, molts vehicles de pas travessen Pla d’en Coll i Mas Rampinyo per evitar les obres. L’alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga (PSC), ha dit que consensuarà amb els veïns una solució a aquest problema i ha apuntat que una opció podria ser la instal·lació d’un semàfor a l’entrada a Mas Rampinyo, però “és una alternativa que es debatrà amb el veïnat”, ha dit l’edil. Les obres del soterrament de la C-17 les executa l’empresa Corsán-Corviam, amb un pressupost de 33’5 milions d’euros. Els treballs van començar a l’octubre passat i la previsió és que acabin en 24 mesos.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari