La llei obliga a tramitar la plusvàlua abans de poder registrar una propietat
L’Ajuntament signarà properament un conveni de col·laboració amb el Registre de la Propietat
A partir d’ara, els ciutadans que s’adrecin al Registre de la Propietat de Montcada i Reixac per inscriure una escriptura hauran d’acreditar que han fet l’oportuna declaració davant de l’Ajuntament, i de no ser així, la podran fer al mateix Registre. La mesura respon a l’entrada en vigor de la modificació de la Llei Hipotecària que a l’article 254 estableix que el Registre de la Propietat no realitzarà la inscripció de cap document sense que s’hagi tramitat el pagament de l’Impost sobre l’Increment de Valor dels Terrenys de Natura Urbana, més conegut com Plusvàlua. Properament l’Ajuntament signarà amb el Registre de la propietat un conveni que ja ha estat aprovat en Junta de Govern local, per millorar la comunicació directa entre ambdues administracions. “Tot plegat ajudarà a la transparència fiscal i a acabar amb el frau”, ha assenyalat el president de l’Àrea Econòmica, Joan Maresma (CiU).
L’edil ha recordat que la plusvàlua s’ha de pagar en el termini d’un mes després d’haver fet el tràmit de compra venda d’un immoble o en cas de transmissió patrimonial i que, donada la situació econòmica, l’Ajuntament dóna opció a ajornar-lo o a fer-lo efectiu a terminis. “Del que es tracta amb aquest conveni és de simplicar i agilitar les gestions ja que mitjançant aquesta nova via de comunicació entre administracions el consistori obtindrà informació immediata sobre les transmissions de béns immobles a efectes tributaris”, ha puntualitzat Maresma.