La PAH ha atès més d’un centenar de consultes en cinc mesos

El col·lectiu reprendrà les tasques d’assessorament que fa al Kursaal a partir del setembre

D'esquerra a dreta, Mayte Sánchez, David Ibiza, Daimí Pérez i Daniel Romero
Arxiu/Sílvia Alquézar
Membres de la PAH en una imatge de març feta al Kursaal, lloc on es reuneix i atén les consultes cada dimecres a la tarda

La Plataforma d’Afectats per Hipoteca (PAH) ha atés un centenar de famílies des que es va reorganitzar i establir de manera fixa al Kursaal ara fa cinc mesos. Segons ha explicat Daimí Pérez, de la PAH, “la majoria de les consultes venen donades per la dificultat de les famílies per fer front a les quotes de les seves hipoteques”. La PAH estudia casda cas per separat i valora quina és la millor estratègia a seguir, que normalment passa per sol·licitar justícia gratuïta, al·legar clàusules abusives als contractes i proposar a l’entitat bancària la dació en pagament, entre d’altres.

El missatge que vol fer arribar a les famílies és que contactin amb la PAH tan bon punt s’adonin que no podran assumir el pagament de les quotes. “La immediatesa és crucial per evitar arribar a l’ordre de desnonament”, explica Pérez. A més d’assessorar als afectats, la PAH també està treballant per sensibilitzar les administracions sobre aquesta dramàtica realitat amb l’objectiu que promoguin mesures de caire social. En aquest sentit, l’Ajuntament ja ha aprovat diverses mesures destinades a protegir les famílies més vulnerables. “S’han donat algunes passes, però volem anar més enllà i, per això, li hem fet arribar al consistori una sèrie de noves propostes”, explica Pérez. Durant el mes d’agost la PAH no podrà atendre consultes de forma presencial al Kursaal, perquè estarà tancat. Les persones que vulguin contactar-hi ho han de fer mitjançant el correu electrònic [email protected]

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari