La passarel·la sobre el Ripoll s’ampliarà més d’un metre i tindrà un paviment d’alumini

El projecte, que s’ha presentat als veïns, es podria executar l’estiu vinent

Es preveu que les obres de remodelació de la passarel·la es facin el proper estiu
Lorena Gómez
La presentació del projecte es va fer ahir a la Casa de la Vila

La remodelació de la passarel·la sobre el riu Ripoll que connecta el centre amb Mas Rampinyo es farà previsiblement l’estiu vinent i tindrà un cost de 500.000 euros que sufragarà l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en el marc del seu pla de cohesió territorial d’inversions. En una reunió informativa per a les entitats convocada ahir pel consistori i que va presidir l’alcaldessa, María Elena Pérez (PSC), el cap de projectes de l’AMB, Albert Gassull, va explicar detalladament les característiques de la intervenció que passa per ampliar la zona de pas i per canviar les baranes i el paviment. “Volem donar resposta al gran volum de persones que passa diàriament per aquest punt i resoldre un problema de seguretat, ja que l’actual paviment, de fusta, rellisca quan plou o gela, va puntualitzar l’edil.

Per donar més amplitud a la passarel·la –dels 3,15m. actuals es passarà a 4.55- s’instal·laran unes costelles laterals i es reforçarà l’estructura, atès que el pont assumirà més càrrega. Les baranes seran substituïdes per unes de noves fetes amb xapa perforada d’acer galvanitzat i, en determinats punts, per planxes transparents seguint la línia de les que s’instal·laran al llarg del nou passeig del carrer Joaquim Castellví. Les mateixes baranes incorporaran l’enllumenat per millorar la visibilitat dels vianants en horari nocturn.

El paviment és l’aspecte que més dubtes ha plantejat tant als tècnics de l’AMB com als dels Serveis de projectes municipals, tal com van reconèixer l’alcaldessa i el president de l’Àrea de Política Territorial i Urbanisme, Juan Parra (PSC). Tornar a instal·lar fusta ha quedat descartat atenent als resultats pràctics ja que costa molt de mantenir i es deteriora amb més facilitat. Després d’estudiar diferents alternatives, la que finalment s’ha triat ha estat un terra d’alumini amb un acabat antilliscant. “El referent que tenim és Valladolid on hi ha un clima similar al nostre, molt humit; allà tenen una desena de ponts que creuen el Pisuerga i el paviment que millor resultat els ha donat fins ara ha estat aquest”, va explicar la directora de l’Àrea de Política Territorial, Marta Bunyesch. El terra triat per remodelar la passarel·la dibuixa uns petits quadres que, a priori, i segons van confirmar els tècnics, no han de donar problemes als vianants que circulin amb talons, en resposta a l’advertència fet per alguns dels assistents a la reunió informativa.

Els veïns també es van interessar per la durada i les afectacions que tindrà l’actuació. En principi, es preveu que, un cop acabat el projecte –a final d’aquest mes-, el procés d’exposició pública i d’adjudicació s’allargi uns 6 o 7 mesos de manera que la intervenció començaria a l’estiu amb un temps d’execució màxim de 4 mesos. Mentre es facin les obres, el pas no es podrà utilitzar i els vianants que vulguin creuar el Ripoll ho hauran de fer pel pont per on passen els vehicles. “Prendrem les mesures necessàries per garantir la seguretat dels vianants especialment a les hores d’entrada i sortida escolar”, es va comprometre Parra davant la preocupació expressada per alguns veïns.

 

Remodelació de Joaquim Castellví

Les obres de la passarel·la estan vinculades al projecte d’ampliació de la vorera del carrer Joaquim Castellví també finançat per l’AMB. Segons va confirmar el cap de projectes de l’Àrea Metropolitana, aquesta actuació pressupostada en 1.235.000 euros es comencarà a executar abans que acabi l’any. El carrer que uneix el centre amb la Font Pudenta i Terra Nostra és un dels més conflictius del municipi ja que les voreres són tan estretes que no garanteixen la seguretat dels vianants. Per subsanar aquesta problemàtica es farà un voladís sobre la llera del Ripoll. Aquesta solució permet que el passeig, d’aproximadament 500 metres de recorregut, tingui en la majoria de trams una amplada d’entre 2 i 3 metres allà on ara amb prou feines arriba a un metre.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari