La planta de Montcada es prepara per assumir també l’estampació de bastidors i de soldadura

Falta concretar quan podrà començar l’activitat el hub d’electromobilitat

Vista aèria de l'antiga planta de Nissan al Pla d'en Coll , que ocupa una superfície de 74.000 m2
Arxiu

El futur de la planta de Nissan a Montcada està cada vegada més a prop de resoldre's. Durant aquests dies la multinacional està traslladant tots els actius que tenia a la factoria de Sant Andreu de la Barca fins a la de Pla d'en Coll. Els acords amb el hub de l'electromobilitat que lidera la vallesana QEV i la també catalana BTech preveuen que la factoria local serà l'encarregada de continuar assumint l'estampació de vehicles i, a més, incorpori les cadenes d'estampació de bastidors i els treballs de soldadura que fins ara es feien a la planta del Baix Llobregat.

Els sindicats estan a l'espera que s'acabin de signar els contractes i es comenci a invertir per recuperar l'activitat de la planta local, amb una superfície de 70.000m2 . Segons ha avançat el president del comitè d'empresa de Montcada, Diego Belmonte, de Sigen-USOC, el futur de la factoria de Montcada, propietat de Nissan, està desvinculat del desenllaç de la factoria de Zona Franca, ja que els terrenys de Barcelona són de propietat pública. "El principi d'acord és que Nissan llogui durant els primers tres anys els terrenys del Pla d'en Coll al hub de mobilitat, amb la possibilitat que, passat aquest temps, hi hagi l'opció de compra", ha explicat Belmonte. Per a Javier Adalid, delegat sindical de CCOO, "la prioritat passa per tancar un acord en el mínim de temps possible però que sigui garantia de futur".

Els sindicats només estan esperant que s'acabin de signar els contractes i es comenci a invertir i recuperar l'activitat de la planta de Montcada de 70.000m2

 

Un operador logístic dinamitzarà la planta de Zona Franca

Pel que fa a la Zona Franca, administracions i sindicats veuen amb bons ulls que sigui una única empresa logística la que compri els terrenys de la multinacional i els llogui al conjunt de projectes que s'han compromès a fabricar vehicles elèctrics. La proposta va sorgir de la reunió de la taula de reindustrialització celebrada aquest dilluns. "La injecció econòmica de l'operador logístic aportaria múscul financer al projecte del hub", ha afegit el president del comitè d'empresa de Montcada. 

El pla d'inversions i finançament encara no està detallat, però totes les parts implicades coincideixen a l'hora d'apostar per un únic inversor que es quedi amb les plantes de Zona Franca i Montcada i que impulsi de forma més àgil tornar a engegar-hi l'activitat en el mínim de temps possible. 

El conegut hub inclouria els projectes ja coneguts de l'empresa vallesana QEV de fabricació de vehicles elèctrics i de Silence, que es dedica a la comercialització de motos i que estaria ubicada a Zona Franca i no a Montcada, com era l'opció inicial, així com altres projectes que es puguin sumar al conglomerat de l'electromobilitat. Segons els mateixos sindicats, els propietaris actuals dels terrenys podrien convocar un concurs per triar la companyia que es faria càrrec de les dues factories, amb l'objectiu que es pugui signar aquest mes de març els preacords amb Silence i el hub que encapçala QEV.

Entre els candidats a fer-se amb els terrenys de Zona Franca figuren Goodman -que és la propietària de la planta que té Amazon al Pla d'en Coll-, Merlin Properties, VGP, Prologis, Exqueter, Logicor, Segro, GLP y Panattoni, segons publica avui La Vanguardia.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari