La Plataforma Soterrament Total solicita una reunió amb el Secretari de Mobilitat
La línia d’alta velocitat arribarà tres anys tard a la frontera francesa, ho farà el 2012 en comptes del 2009.
La Plataforma Tracte Just-Soterrament Total ha sol·licitat l’acceleració de la reunió prevista amb el Secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, i l’Ajuntament davant de l’anunci de l’ajornament de les obres de la línia d’alta velocitat, que ha de passar per Montcada. Els integrants del col·lectiu volen saber si la Generalitat té informació sobre si aquesta decisió de l’Estat tindrà repercussions en el soterrament de la línia de tren de Portbou, el projecte executiu de la qual, en principi, hauria d’adjudicar-se aquest estiu, segons va informar el responsable d’Adif a Catalunya a la Plataforma. El col·lectiu tenia una cita pendent amb Nadal, que la Generalitat va ajornar en considerar que, si havia de fer-se amb representants polítics municipals, era millorar esperar a la constitució del nou ajuntament. La línia d’alta velocitat, que ha de passar per Montcada i Reixac, arribarà tres anys tard a la frontera francesa, ho farà el 2012 en comptes del 2009. El secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, ha reconegut que no podien complir els terminis que havien previst, creuar Barcelona i arribar a la frontera el 2009, i ara l’Estat posa en marxa un calendari que consiera que s’ajusta a les necessitats de l’obra. Amb el projecte definitiu del tram Sants-Sagrera ja aprovat, Morlán va anunciar que les obres s’adjudicaran abans de final d’any, començaran a perforar el túnel a principi del 2008 i s’acabaran el 2012. Morlán ha justificat l’endarreriment dels terminis perquè els actuals, diuen, s’ajusten més a les necessitats de les obres, que s’executaran amb seguretat, calma i rigor. Davant d’aquesta informació, la Plataforma Tracte Just Soterrament Total ha tornat a sol·licitar una reunió amb el Secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, perquè els informi sobre l’estat del soterrament de la línia de tren de Portbou i si aquest projecte es veurà afectat per l’ajornament de la posada en marxa de la línia d’alta velocitat. El col·lectiu tenia previst reunir-se amb l’Ajuntament i Manel Nadal el 24 de maig, una trobada que des de la Generalitat es va suspendre amb motiu de les eleccions municipals. El pas de la línia d’alta velocitat per Montcada, que serà totalment soterrat, coincideix amb el de la línia de tren de Portbou fins a l’ambulatori de la plaça Lluís Companys. Des d’aquest punt, la línia fa un gir cap a la dreta i passa per sota del col·legi Reixac i continua travessant el riu.