La Plataforma TramVallès demana més ambició a la Generalitat

Exigeix un projecte de tren-tramvia semblant al que el Departament de Polítca Territorial i Obres Públiques vol fer al Camp de Tarragona amb un trajecte de 42 quilòmetres

La Plataforma TramVallès vol molt més del que la Generalitat sembla disposada a oferir a la comarca amb el projecte de creació d’un tren-tramvia que connecti diferents municipis. La decisió del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat de sotmetre a informació pública l’estudi informatiu del tren-tramvia del Camp de Tarragona amb un trajecte de 42 quilòmetres i 30 parades repartides en 8 municipis ha provocat la reacció d’aquesta plataforma, que demana un projecte igual de ambiciós per al Vallès Occidental. La Plataforma TramVallès, que felicita al DPTOP per la seva actuació a Tarragona, considera insuficient la licitació de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental que es va fer pública al febrer d’aquest any d’un tram de 10 quilòmetres del tramvia del Vallès amb sortida des de Montcada i Reixac i arribada a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). En un comunicat, la Plataforma reclama a la Generalitat que, seguint l’exemple del Camp de Tarragona, faci la licitació d’una xarxa completa del Vallès Occidental i que es tingui en compte la seva proposta: un trajecte de 52 quilòmetres que donaria sevei a 9 municipis: Badia, Barberà, Cerdanyola, Montcada i Reixac, Ripollet, Rubí, Sabadell, Sant Cugat i Terrassa amb una població global de 730.000 habitants. Aquest TramVallès tindria 9 enllaços amb Rodalies de Catalunya i 5 amb els Ferrocarils de la Generalitat de Catalunya, fet, que segons la Plataforma, “generaria una autèntica malla ferroviària comarcal, trencant la manca d’interconnexió de les actuals línes ferroviàries”.

La Plataforma pel Tramvallès, que entre altres té el suport d’ADENC (Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura) va néixer amb l’objectiu que la Generalitat, amb el suport d’Ajuntaments i el Consell Comarcal, posi en maxa una xarxa de tren-tramvia i carrils buls reservats que, segons el seu punt de vista, solucioni el dèficit de transport públic intracomarcal que es pateix al Vallès Occidental.


Al mes de febrer, quan es va conèixer la licitació del tram entre Montcada i la UAB, la Plataforma ja li va demanar “més ambició” a la Generalitat. A més, en aquell moment demanava
l’avançament de la posada en marxa de la primera fase, prevista per al 2020. Segons la Plataforma, aquest primer tram ja hauria de ser una realitat en cinc anys i considera que 2020 seria una bona data perquè comencés a funcionar la línea sencera fins a Terrassa.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari