La telefonia i les participacions preferents i subordinades generen prop de 500 atencions

El 15 de març se celebra el Dia Mundial del Consumidor

Una de les aturades dels manifestants contra les preferents, al carrer Major
Arxiu/Silvia Díaz
A Montcada, els afectats per les preferents van fer l'estiu passat multitud de protestes

La telefonia continua sent l’àmbit que més consultes i reclamacions genera a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (Omic), però el 2012 es recordarà per la quantitat de consultes relacionades amb les participacions preferents i subordinades. Un total de 342 atencions, segons es desprèn de la memòria de l’ens, pertanyen a telefonia, i 157 –amb 23 reclamacions– a consultes sobre entitats bancàries, una xifra superior a l’obtinguda la 2011. La compra, el lloguer, les comunitats de propietaris, entre d’altres qüestions sobre habitatge, han comportat un centenar de consultes, mentre que els àmbits de l’automòbil i de les assegurances han comportat una cinquantena d’atencions  cadascun.

L’Omic ha atès un total de 1.468 consultes –48 més que al 2011–, de les quals s’han derivat 255 reclamacions. Un total de 242 mediacions s’han fet a través del servei municipal, 14 han estat traslladades a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, altres 2 a altres Omic, 12 a altres organismes i 28 es troben pendents de resolució. Al juny es va posar en marxa un servei on l’Omic local deriva els casos que considera que requereixen atenció jurídica, que ha rebut nou reclamacions i ha obert dos expedients.

L’Omic està situada a la tercera planta de la Casa de la Vila (Major, 32) i atén de dimarts a divendres de 8 a 15h i els dilluns, de 10 a 13h i de 15 a 19h. Aquest divenders, 15 de març, és el Dia Mundial del Consumidor.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari