La xarxa de carrils bici estarà enllestida al març

L’Ajuntament ha ampliat la remodelació del Casino i del Casal de la Mina

La implantació del carril bici, el projecte més ambiciós dels Fons Estatals per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local (FEOSL), tant pel que fa al pressupost (360.000 euros) com a l’àmbit d’actuació, està a punt de finalitzar. De fet, la previsió és que les obres estiguin enllestides al març. Ara que els diferents recorreguts, que sumen prop de 6 quilòmetres i uneixen el centre amb Mas Rampinyo, la Ribera, Can Sant Joan i la Font Pudenta fins arribar a Terra Nostra pel polígon de la Ferreria, comencen a ser visibles sobre el terreny, la xarxa ha començat a suscitar reticències veïnals. La majoria, referides a l’afectació dels carrils segregats –amb pivots o elements de cautxú– sobre el trànsit de vehicles en aquells vials que s’han hagut d’estretar o bé on s’han perdut places d’aparcament. L’exemple més clar són el passeig Sant Jordi, a Mas Rampinyo, i el carrer Rocamora, al centre, on, s’han fet per qüestions de seguretat.

El carril bici segregat està bé però no hauria de passar per vials amb força volum de trànsit sinó al voltant de parcs i de les lleres dels rius i, en el centre del nucli urbà, n’hi havia prou amb limitar la velocitat a 30km/h”, opina el president de l’Associació de botiguers de Mas Rampinyo, Lluís Torrents, qui també ha criticat la supressió de dues parades de bus a Mas Duran –que l’Ajuntament ha reclamat es tornin a habilitar– i la interrupció del carril del carrer Ferrer i Guàrdia per un parterre, un problema que quedarà resolt amb les obres d’urbanització de l’entorn de la C-17. 

Respecte les queixes sobre les places d’aparcament sacrificades al centre per la xarxa ciclable, el govern argumenta que, més que suprimir-ne, el que s’ha fet posar fi a l’aparcament sobre voreres i que la pròxima eliminació d’una quarantena de zones blaves de pagament al carrer Guadiana ajudarà a pal·liar aquesta problemàtica. 

En defensa del projecte que promou l’ús de la bicicleta com a transport urbà, el govern considera que contribuirà a facilitar la connectivitat entre barris, a reduir les emissions de CO2 i a potenciar una pràctica saludable. “La xarxa ciclable no només beneficia els ciclistes sinó els vianants i el trànsit ja que hem fet més passos elevats i s’ha reduït la velocitat en alguns vials del nucli urbà”, comenta la regidora de Medi Ambient, Eva Gonzalo (PSC). L’edil reconeix que apostar per la bicicleta implica un canvi important per a la ciutat, però no dubta de la seva acceptació. “És una aposta de progrés, de pacificació del trànsit de la ciutat, fruït d’un treball on, d’una forma o d’una altra, diferents agents com ara entitats, administracions, projectes metropolitans i, evidentment, l’Ajuntament. Si aquesta aposta representa un risc polític o no és secundari, el val és dur a terme el programa de polítiques ambientals en què hem cregut”, ha manifestat l’alcaldessa, M. Elena Pérez (PSC). Precisament incidir en la implicació social és una de les peticions que ha fet el col·lectiu Montcada en bici que, per incentivar la participació, proposa la creació d’una comissió específica sobre aquest àmbit. El grup també reclama que es millorin les connexions amb els espais naturals i les interurbanes, amb la Llagosta i Cerdanyola.

Altres dues accions destacades finançades a través del FEOSL s’han ampliat. Es tracta de la remodelació del Casino de Terra Nostra i del Casal de la Mina. A l’equipament de la N-150 no només s’arranjarà la teulada, com estava previst inicialment, sinó que es milloraran altres aspectes com el terra, les parets, la fusteria i les instal·lacions. Al centre de gent gran es farà un lavabo més i un accés en ascensor fins a la biblioteca i la sala de manualitats, on fins ara només es podia accedir per les escales. “L’ampliació es finançarà també amb diners de l’Estat; teníem reserves perquè les primeres actuacions projectades estan per sota del pressupost que Madrid ens havia destinat a cada actuació”, ha manifestat el president de l’Àrea de Política Territorial, Juan Parra (PSC).

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari