L’Adif enllesteix la perforació del segon túnel de la LAV

La tuneladora Montcada ha arribat a Vallbona després de recórrer 4 quilòmetres pel municipi

La tuneladora, batejada com Montcada, va assolir ahir dimecres, 28 de setembre, el pou d’extracció després de recórrer tres quilòmetres, segons ha informat l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), en un comunicat. La màquina ha completat l’excavació del pou d’extracció, situat a l’entorn del barri barceloní de Vallbona. Aquestes obres, que s’han enllestit amb cinc mesos de retard respecte les previsions inicials, l’empresa ha completat els tres trams excavats amb tuneladora entre Barcelona i Figueres de la línia d’alta velocitat (LAV). El compromís del Ministeri de Foment i l’Adif és posar en marxa les noves infraestructures ferroviàries al 2012.

El tram Nus de la Trinitat–Montcada (127 milions d’euros), segons les dades facilitades per l’Adif, té una longitud total de 4,7 quilòmetres, dels quals 3 s’han fet amb la perforadora Montcada, que va iniciar el seu recorregut a l’abril del 2009 al pou d’atac situat al marge del Besòs, a prop de l’escola Font Freda.  La màquina ha avançat en direcció nord a sud creuant per sota el riu Ripoll i travessant la zona urbana de Montcada sota el corredor ferroviari de la línia d’ample convencional d Portbou, amb un màxim de 50 metres de longitud.

Una vegada enllestida la perforació, els treballs continuaran amb la posada en marxa de la nova infraestructura, omplint la secció inferior del túnel en una alçada de 2,2 metres para assolir una secció definitiva de 69,3 m2. Les operacions es completaran amb el muntatge d’una superestructura i de les instal·lacions de seguretat i de comunicacions.  Els 700 metres del tram restant s’han executat en superfície, mitjançant un sistema de pantalles.

Amb l’objectiu de garantir la seguretat, l’Adif ha indicat que ha dut a terme mesures de control durant la perforació del túnel i destaca que durant el procés, una empresa especialitzada ha fet inspeccions a més de 400 habitatges i 149 edificis situats al llarg del tram. No obstant, els efectes de les obres s’han deixat sentir a Montcada, especialment a Can Sant Joan. La primavera passada, veïns del barri van comunicar a l’Ajuntament i a l’Adif l’aparició d’esquerdes als seus domicilis i blocs de pisos, que atribuïen a la construcció de la LAV. Tècnics de l’empresa ferroviària es van desplaçar a les vivendes per analitzar la seva situació.  

Seccions:

Deixa un comentari