L’Ajuntament denuncia que dues de les sortides d’emergència de la LAV encara no estan operatives

A dia d’avui, en cas d’accident a l’interior del túnel, els passatgers només podrien ser evacuats pel pou de l’escola Font Freda perquè el de l’ambulatori i el del parc de les Aigües no estan habilitats

La roda de premsa per denunciar la falta de mesures de seguretat de la LAV s'ha fet just davant de la sortida d'emergències situada a l'aparcament del CAP Montcada
Rafa Jiménez

L’Ajuntament ha denunciat públicament la manca de mesures de seguretat de la Línia d’Alta Velocitat (LAV) al seu pas pel municipi, en una roda de premsa que s'ha fet aquest dijous al matí a l’aparcament del CAP Montcada, on està ubicat un dels pous de ventilació i d’emergència de la línia ferroviària. L’alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), acompanyada per una àmplia representació municipal, ha explicat que aquest pou i el que hi ha situat al Parc de les Aigües –construïts per l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif)– encara no estan connectats físicament amb el túnel de la LAV.  “El consistori no té competències en aquesta matèria, però ens veiem en l’obligació moral de denunciar aquest fet perquè els usuaris de la línia ferroviària passen cada dia per sota del nostre municipi sense garanties de seguretat”, ha dit Campos.

L’alcaldessa també ha lamentat que “els serveis d’emergències no podrien intervenir de manera ràpida i eficaç perquè no disposen del projecte definitiu de la LAV, uns documents que tampoc té l’Ajuntament”. En aquest sentit, Campos ha avançat que el consistori demanarà el projecte definitiu per la via judicial “ja que el venim reclamant des que va entrar en funcionament la línia, ara fa tres anys, i a dia d’avui Adif encara no ens l’ha facilitat”. Durant la compareixença pública, l’alcaldessa ha parlat de l’informe desfavorable del Pla d’Autoprotecció de túnels ferroviaris urbans realitzat per la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya, en què s’argumenta que les diferents sortides d’emergència de la línia montcadenca estan a més d’un quilòmetre de distància, quan la normativa recull que ha de ser de mil metres. L’edil ha recordat que el projecte executiu inicial del 2006 preveia un túnel de 3.709 metres linials amb un total de 5 pous de ventilació i que, posteriorment amb el canvi de normativa en matèria de túnels ferroviaris, es van reduir-ne a tres, ubicats a l’aparcament del CAP Montcada, el Parc de les Aigües i al costat de l’escola Font Freda, l’únic que funciona amb les mesures correctes de seguretat. “Esperem no haguem de lamentar cap tragèdia provocada per una negligència d’Adif”, ha manifestat Campos, qui ha criticat que les converses sobre el soterrament de la línia R2 al seu pas per Montcada estiguin bloquejades. “Des del passat mes de juliol hem intentat parlar amb el Ministeri de Foment i només hem tingut el silenci com a resposta”, ha denunciat l’edil.

A la roda de premsa han assistit representants de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total, que han aprofitat l’acte per fer una crida a la població perquè participi a la I Marxa pel Soterrament, que tindrà lloc el 20 de novembre. L’itinerari, de 6 quilòmetres, començarà al monòlit en record de les víctimes del tren, al carrer Bogatell, i recorrerà els diferents espais afectats per les obres de la LAV. Durant l’itinerari, els participants gaudiran d’espectacles i activitats reivindicatives relacionades amb el soterrament a càrrec de diferents entitats locals. Les inscripcions, al preu de 3 euros, s’han de fer fins al dia 18 al web www.montcada.cat. Els menors de 8 anys no paguen i s’han d’inscriure de manera presencial a les oficines de l’Institut Municipal d’Esports i Lleure, a Montcada Aqua.

Seccions:

Deixa un comentari