L’Ajuntament posa traves a l’Adif per començar les obres del pou de ventilació de la LAV

El govern es nega a signar l’acta d’ocupació perquè es faci la intervenció prevista al carrer Jaume I

Les obres del pou afectaran Jaume I des de l'alçada del CAP fins al pas a nivell del carrer Pasqual
Lorena Gómez

L’Ajuntament no donarà la seva conformitat a l’acta prèvia d’ocupació per construir el pou de ventilació de la Línia d’Alta Velocitat (LAV) que l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) preveu construir al carrer Jaume I. L’acte de signatura està convocat per al dia 3 de desembre i es tracta del tràmit ordinari que firma el consistori amb qualsevol empresa que vol emprendre una actuació a l’espai públic. No signarem l’acta perquè és una obra a la qual ens oposem radicalment, l’Adif la vol tirar endavant sense haver fet realitat cap dels projectes amb els quals s’havia compromès formalment amb el municipi, sense contestar les al·legacions que li vam fer arribar contra el pou de ventilació i sense tenir en compte les reivindicacions del nostre municipi respecte el soterrament de la línia de tren de Portbou”, ha manifestat el president de l’Àrea de Política Territorial, Juan Parra (PSC), qui ha puntualitzat que tot i que la signatura està prevista per a aquesta data, no significa que les obres hagin de començar necessàriament aquest dia.

Entre els projectes pendents al municipi per part de l‘Adif hi ha l’aparcament de la plaça de la Pedra, la recuperació de l’espai proper a l’escola Font Freda on es va començar el túnel de l’Alta Velocitat o el tancament del magatzem de llastrats a l’estació de Can Sant Joan que havia de ser provisional. A més, l’administrador ferroviari no ha respost les al·legacions que a l’estiu va presentar l’Ajuntament contra el projecte d’expropiacions del pou de ventilació de Jaume I, amb el principal argument que aquesta obra afectarà la mobilitat i el trànsit d’una de les principals vies de pas del municipi. L’Ajuntament també denuncia l’afectació sobre el patrimoni cultural de la ciutat, ja que la zona a expropiar afecta al Rec Comtal, i la manca de justificació del caràcter imprescindible per part de l’Adif de la necessitat d’ocupar temporalment el carrer Jaume I. Segons el consistori, l’empresa ferroviària només ha enviat a l’administració local l’annex de les expropiacions sense que hagi tingut l’oportunitat d’estudiar tota la documentació que justifiqui la condició d’indispensable de l’ocupació temporal de tot el carrer. La informació que va rebre el consistori per part del gestor ferroviari tampoc no incloïa dades relatives a la coordinació entre administracions i entitats afectades ni una memòria descriptiva amb les especificacions tècniques del projecte.

Suport ciutadà

La Plataforma Tracte Just-Soterrament Total ha celebrat el posicionament consistorial després d’haver estat informada aquest matí pel mateix govern en una reunió a la qual s’ha convocat els portaveus de tots els grups municipals. Els representants del col·lectiu han assenyalat que és primordial que es mantingui aquesta unió de criteri entre l’Ajuntament i la Plataforma per poder plantar cara a l’Adif entenent que l’empresa ha maltractat sistemàticament el municipi i ha incomplert amb els acords que havia subscrit per fer efectiu el soterrament de la línia de Portbou.

 

Dimarts vinent la Plataforma es reunirà per decidir les possibles accions a fer davant la imminent inici de les obres del pou de ventilació. “Ens preocupa especialment els efectes que aquesta actuació tindrà en el comerç, en el normal funcionament del CAP, en la vialitat del sector i, òbviament, en el dia a dia del veïnat” han assenyalat fons del col·lectiu.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari