L’Ajuntament recull les aportacions ciutadanes al Pla de Mobilitat Urbana

Una vintena de persones va participar a la jornada de treball del procés participatiu que es va fer aquest dimecres a la Casa de la Vila

Un dels grups de treball que es va formar amb tècnics i ciutadans
Rafa Jiménez

Una vintena de persones, a títol personal o en representació d'algunes entitats locals, va participar aquest dimecres en una sessió que l'Ajuntament va organitzar a la Casa de la Vila per recollir les seves aportacions per a la redacció del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) que el govern vol aprovar l'any vinent. Aquest pla pretén ser una eina de planificació de la mobilitat en l'àmbit municipal, des del punt de vist d'accessibilitat, seguretat viària, espai urbà i medi ambient ja que totes les propostes estan destinades a la millora de la sostenibilitat. El president de l'Àrea Territorial de l'Ajuntament, Jordi Sánchez (ERC), va defensar la redacció d'aquest PMUS per un doble motiu: complir amb la legislació que obliga a que els municipis de més de 20.000 habitants tinguin el seu pla de mobibilitat i per la pròpia idiosincrasia d'una ciutat "trinxada per infraestructures i que pateix evidents problemes de mobilitat per la manca de cohesió entre els seus barris", segons va dir Sánchez, qui va agrair la col·laboració de la Diputació de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona per portar endavant aquest projecte. 

El procés per redactar el PMUS es va iniciar durant l'anterior govern i va comptar amb aportacions ciutadanes. L'executiu actual ha decidit donar-li continuïtat a aquest projecte amb una sèrie d'aportacions que apareixen al seu Pla d'Actuació Municipal com pacificar la N-150 perquè sigui una via de cohesió entre els barris, millorar l'accessibilitat a la Serralada de Marina a través del riu Besòs, connectar els barris de Can Cuiàs i Ciutat Meridiana o instal·lar ascensors a Mas Rampinyo que s'afegeixin a les escales mecàniques ja existents. 

El Pla de Mobilitat Urbana Sostenible ha estat redactat per la consultoria de transport Cinesi que ha fet una diagnosi de la situació actual de la mobilitat al municipi des de cinc vessants: els vianants, les bicicletes, el transport públic, el vehicle privat i l'aparcament i les mercaderies. Una vegada detectats alguns punts febles com la insuficient amplada d'algunes voreres, la falta de continuïtat de la xarxa de bicicletes en punts concrets, l'acessibilitat incorrecta d'algunes parades d'autobús, el dèficit de places d'aparcament nocturn en determinats barris o l'estacionament de vehicles de mercaderies en zones no permeses, el Pla proposa una sèrie de mesures amb l'objectiu, entre d'altres, d'afavorir les condicions per a la mobilitat dels vianants, augmentar la participació de la bicicleta, promoure la utilització del transport públic davant del transport privat o fomentar l'ús racional del cotxe i compatibilitzar l'oferta amb la demanda d'aparcament.

Una vegada presentat el PMUS, els assistents a la trobada, entre els que hi havia representats de la Plataforma Tracte Just-Soterrament Total, la Plataforma contra les zones de limitació horària, Montcada Centre Comerç, l'Associació de Comerciants i Botiguers de Mas Rampinyo i les associacions de veïns de Mas Duran, de Terra Nostra i de Vallençana-Reixac, es van dividir en dos grups per poder conèixer les mesures sobre els plànols i fer les seves propostes. Per tancar la jornada de treball, es van posar en comú algunes de les aportacions que passen per intentar millorar la convivència entre vianants i ciclistes, connectar els carrils bici entre els rius Ripoll i Besòs, potenciar la connexió entre barris per als vianants, millorar la seguretat dels passos a nivell de les línies de tren, pacificar les zones de la Vallensana i els voltants del cementeri de Collserola, aconseguir un equilibri entre les diferents zones de limitació horària i eliminar la zona blava perquè passi a ser taronja. Els ciutadans que encara vulguin participar poden enviar les seves propostes al correu electrònic [email protected] fins al proper 11 de novembre, moment en què es tancarà el procés. El document base del Pla es pot consultar al web montcada.cat.

Seccions:

Deixa un comentari