L’alcaldessa ratifica l’oposició del consistori a la construcció d’un túnel ferroviari sota el Turó

El projecte està inclòs al Pla Especial de Mobilitat del Vallès que impulsa la Generalitat i que el conseller de Territori ha presentat al Consell d’Alcaldes de la comarca

L'alcaldessa, Laura Campos (ECP), ha fet constar al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, la seva oposició a la construcció d'un túnel ferroviari sota el Turó. Va ser divendres, durant la reunió d'alcaldes convocada pel Consell Comarcal amb l'objectiu de parlar sobre el Pla Específic de Mobilitat del Vallès. El projecte del túnel, que data del 2001, implicaria, segons ha dit l'edil, "una nova agressió mediambiental per al municipi, en haver-se de foradar la muntanya, així com la pèrdua de freqüència de pas de trens per l'R4 per les estacions de Montcada Centre i Terra Nostra". Campos ha recordat, a més, que l'estació del centre, és l'intercanviador que utilitzen molts usuaris del Vallès Oriental que arriben per l'R2 –a l'anomenada estació de França– per anar cap a l'altre Vallès i que la reducció de combois –que es desviarien pel nou ramal des de Torre Baró fins a Cerdanyola–, afectaria no només els montcadencs, sinó usuaris d'altres municipis.

Els cost econòmic per construir el nou tram ferroviari s'ha fixat en més de 200 milions d'euros, diners que, en opinió de Campos, s'haurien de destinar a "estudiar altres alternatives més econòmiques i sostenibles com invertir en la millora de l'R4 o estudiar a fons la idea d’implementar els combois semidirectes en aquest trajecte”.

La construcció del túnel sota el Turó es va incloure al Pla Director d'Infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità l'any 2001 i ja aleshores el Ple municipal va presentar al·legacions al document. Ara, ho haurà de tornar a fer, ja que el Pla de Mobilitat es troba en exposició pública fins a principi d'abril.

 
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari