Les obres al tram central de la C-17 comencen demà a la nit en el sentit Vic

El trànsit de vehicles es traslladarà als laterals de la carretera habilitats per aquest efecte

Finalment, la nit de dimarts a dimecres està previst que es faci el trasllat del trànsit que circula pel tronc central de la C-17 als carrils laterals, que acolliran els pas de vehicles durant gran part de les obres de soterrament de la carretera. L’empresa constructora preveia fer-ho, en principi, aquesta mateixa nit. El canvi es realitzarà al carril del lateral en direcció Vic i el dia 25 de juny, el pròxim dilluns, es farà la mateixa actuació amb el carril en direcció Barcelona. Al mateix temps l’empresa constructora començarà a treballar sobre el tronc central de la carretera.

El trànsit dels vehicles que circulin per la nacional en sentit Granollers es desviarà a dos carrils que es crearan al lateral, passat el pont del riu Ripoll. Aquest nou traçat passarà per un nou pas per sota del pont de la línia de ferrocarril de Puigcerdà, seguirà per un nou lateral de la rotonda de la plaça Espanya i continuarà pel carrer del Pla de Matabous, on finalment –a l’alçada del pont aèria per a vianants– recuperarà el recorregut original de la C-17. A partir del dimarts, el carrer Tarragona canvia de sentit de la circulació i tindrà incorporació a la nacional. L’accés al carrer Alacant des del lateral de la nacional també quedarà tallat com a mesura de seguretat.

Per la seva banda els vehicles que circulin en sentit Barcelona accediran al nou lateral (carrer Ferrer i Guàrdia) abans del parc de la Coloma. Aquesta actuació obligarà a tallar els accessos d’incorporació dels carrers Àngel Guimerà, Puigcerdà i Sant Tomàs a la nacional. El carrer del Sol continuarà de forma provisional de sortida a la nacional per tal d’impedir que es generi més trànsit al centre de Mas Rampinyo. L’accés des del lateral de la C-17 al carrer Carrerada quedarà tallat per mesures de seguretat de trànsit. Una altra novetat és l’obligació de girar del carrer Serra d’Or al carrer Baix de Sant Pere i el canvi de sentit del carrer Sant Ignasi, entre el carrer Baix de Sant Pere i l’avinguda Catalunya. Els camions que circulin pel lateral en sentit Barcelona hauran de fer-ho pel carril de vehicles pesats (carril de la dreta), ja que la seva alçada estarà limitada a 4’50 metres al pas del túnel de la línia de ferrocarril de la línia de Puigcerdà.

Les obres també afectaran al servei de transport públic. L’actual parada del Sagalés seguirà de forma temporal a la confluència de la rambla de Països Catalans amb el carrer Pla de Matabous (alçada aparcament de Montcada Aqua). Aquesta nova fase de l’obra permet recuperar la parada del carrer Anselm Clavé per a la línia 96 i Sagalés. Per la seva banda, la parada d’autobús del 156 i dels autobusos de l’empresa Sagalés tindran una nova parada durant les obres al carrer Pla de Matabous abans de la Comissaria dels Mossos d’Esquadra.

El consistori ha editat la publicació Montcada Info, que es distribuirà per tot el municipi, per informar detalladament sobre les properes actuacions de l’obra. Les obres del soterrament de la C-17 a la plaça d’Espanya de Montcada i Reixac, que realitza l’empresa Corsán-Corviam Construcción i que tenen un cost de 33,5 milions d’euros, es van iniciar a l’octubre del 2006.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari