Les obres de l’estació de la Sagrera obliguen a tallar part de la línia de Manresa

Els trens en direcció Barcelona tindran la parada final a Sant Andreu Arenal

La construcció de la nova estació de Sagrera-Meridiana –que farà d’intercanviador de rodalies– obligarà a interrompre temporalment la circulació de trens entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf des del 28 de març fins al 12 de setembre. Aquesta mesura afectarà el trànsit ferroviari de tres de les línies de rodalies (R3, R4 i R7) de Renfe Rodalies que creuen Montcada i Reixac. Durant els més de cinc mesos que es preveu durarà l’actuació, l’estació de Sant Andreu Arenal, situada a l’entrada de l’avinguda Meridiana de Barcelona, es convertirà en l’inici i final de recorregut de les línies R3 (Sant Andreu Arenal-Vic-Puigcerdà), R7 (Sant Andreu Arenal-Martorell), la R4 Nord (Sant Andreu Arenal-Manresa) i la R4 Sud (Sant Vicenç de Calders-Badalona).

 

Els montcadencs que vulguin anar en direcció Barcelona podran utilitzar la línia de rodalies R2 (Vilanova/Aeroport-Sant Celoni), més coneguda com la linia de França, que prestarà el servei habitual, o bé les línies R3, R4 i R7, que passen per l’estació de Montcada-Manresa i Montcada Bifurcació però la parada final serà l’estació de Sant Andreu Arenal. Allà podran connectar amb la línia L1 del metro o bé amb el servei d’autobusos urbans de la Ciutat Comtal. Els montcadencs també poden utilitzar la línia L11 de metro, a Can Cuiàs, com alternativa per desplaçar-se al centre de Barcelona.

 

Una altra alternativa per als usuaris de les R4 i R7 en direcció a Barcelona també poden baixar-se a l’estació Montcada-Manresa i caminar fins a l’estació de França. La Generalitat de Catalunya, Adif i Renfe reforçaran els equips d’atenció al client i de seguretat a les estacions afectades i han facilitat un telèfon d’informació: 902 41 00 41 i la pàgina web www.rodaliesdecatalunya.cat. A partir del proper 28 de març Adif iniciarà l’execució de les obres de la construcció de l’estructura de la nova estació de rodalies de Sagrera-Meridiana, que es convertirà en un dels principals intercanviadors de Barcelona i que donarà servei a les línies R3, R4 y R7 de Rodalies i a les línies  L1 i L5 i les futures L4 i L9 del Metro. El projecte, que té un pressupost de 34,3 milions d’euros, preveu la creació d’una andana central de 200 metres de longitud, el descens del rasant ferroviari del túnel actual i la construcció de dos vestíbuls.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari