L’OAC fa 36.640 atencions durant el 2014, 800 més que l’any anterior

La majoria dels serveis van ser presencials i l’àmbit que va generar més tràmits va ser el padró municipal d’habitants

Un tècnic de l'OAC atén un usuari a l'edifici consistorial
Premsa Ajuntament
La majoria de serveis de l'OAC van ser presencials

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament de Montcada i Reixac va efectuar al llarg del 2014 un total de 36.640 atencions, 803 més que al 2013. La gran majoria dels serveis van ser de forma presencial i 987, de telefònics, dels quals es van generar un total de 44.607 tràmits, 674 més que a l’exercici anterior. Com és habitual, el padró municipal d’habitants és l’àmbit on es fan més atencions, amb un total de 17.578; seguit dels assumptes de l’Àrea Econòmica (9.838); el registre municipal (9.537); assumptes de l’Àrea Interna (2.297), de l’Àrea Territorial (2.252), de l’Àrea Social (1.758) i informació de serveis, amb 1.417 consultes.

 

Els tràmits efectuats per l’OAC han generat 5.057 expedients (514 més que al 2013), la majoria dels quals –1.642– estan relacionats amb bonificacions a les ordenances municipals o bé, fraccionaments de pagaments, amb 332 atencions. També destaquen els expedients vinculats a obres (734), proves de selecció de personal (388), consultes sobre habitatge (305), les targetes de transport (196), les plusvàlues (558) i les subvencions (154). “Les dades mostren que la ciutadania continua confiant en aquest servei i que el valoren bé”, ha manifestat l’alcaldessa accidental i regidora responsable de l’OAC, M. Carmen Porro.

 

L’OAC està situada a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament (avinguda de la Unitat, 6) i el seu horari actual és de 8 a 15h, de dilluns a divendres, tot i que la previsió és recuperar l’horari habitual –el servei funciona de 8 a 19h els dimarts i dijous– a partir del febrer. Al web municipal, www.montcada.cat, està allotjat l’espai OAC Virtual, per mitjà del qual la ciutadania pot obtenir impresos per fer diversos tràmits, de manera que es poden estalviar desplaçaments innecessaris. També hi ha gestions que es poden tramitar íntegrament de forma virtual, sempre i quan es disposi del certificat digital.

 

 

 

 

Deixa un comentari