L’oficina de Mediació de l’Habitatge atén 35 famílies de Montcada i Reixac en sis mesos

El servei l’atorga la Mancomunitat i Càritas a l’edifici de Creu Roja

Des de la seva posada en marxa el setembre de l’any passat, el Servei de Mediació de l’Habitatge, impulsat per Càritas i la Mancomunitat Intermunicipal Cerdanyola-Ripollet-Montcada, ha atès 122 famílies en risc de perdre el seu habitatge en no poder fer front al pagament de les quotes hipotecàries o als rebuts del lloguer, de les quals 35 eren famílies montcadenques. La gerent de la Mancomunitat, Lourdes Delgado, afirma que  és molt important que les famílies que preveuen que tindran aquest problema truquin al Servei abans de generar deutes amb el banc” ja que adverteix que “com més aviat detectem el problema, abans podrem trobar-hi una solució”. Delgado afegeix que durant aquests primers sis mesos de servei “hem aconseguit dacions en pagament i renegociacions de quotes, però tothom ha de tenir molt clar que això no sempre s’aconsegueix perquè cada deute hipotecari és un món”.

En aquests moments, ja hi ha prevista l’atenció a 52 famílies més fins a final d’abril, de les quals 19 són de Montcada i Reixac. L’oficina dóna resposta a quatre situacions possibles: les que es poden resoldre amb un canvi de les condicions de pagament de l’habitatge –amb un allargament dels terminis i la reducció de les quotes, entre d’altres fórmules; els casos on resulta impossible mantenir el lloguer i es negocia amb el propietari de l’immoble el temps necessari per a poder trobar i oferir a la família afectada un altre habitatge amb un lloguer assequible i quan ja s’ha produït el desnonament o aquest ja és irrevocable, s’ajuda en la cerca d’un nou pis i s’intenta obtenir una reducció del deute que pugui quedar pendent després de la pèrdua de l’habitatge.

El Servei de Mediació de l’Habitatge es pot oferir gràcies a la implicació de cinc voluntaris oferts per l’entitat sense ànim de lucre i les dues treballadores de la Mancomunitat. Des dels seus inicis hi ha una advocada, dos directors de sucursals bancàries prejubilats i un voluntari que fa feines de suport. L’oficina del servei està ubicada al primer pis de l’edifici de la Creu Roja —al número 25 de l’avinguda de la Creu Roja de Cerdanyola del Vallès— i ofereix fins a cinc assessoraments cada dimarts i dijous. Per tal d’accedir al Servei de Mediació de l’Habitatge s’ha de trucar al telèfon 935 726 474, de dilluns a divendres, de 10.30 a 13h. Durant la trucada es recullen les dades personals dels afectats, es pregunta per la situació financera de la família i es donen dues cites. Durant la primera, la família ha d’aportar tota la documentació necessària per poder estudiar el seu cas, i és durant la segona trobada que els professionals del servei li oferiran un assessorament a mida.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari