Mercadé presenta un estudi per donar visibilitat a les dones que regenten comerços

L’Asdem ha convidat a Montcada la directora de l’Observatori de la Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Barcelona

L'assistència de públic a la presentació de l'estudi sobre dona i comerç va ser escassa
Silvia Díaz

Donar visibilitat al talent femení és l’objectiu de l’Observatori de la Dona, Empresa i Economia de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona. La presidenta de l’ens, Anna Mercadé, ho va explicar ahir dilluns, 21 de maig, durant la presentació d’un estudi sobre les dones i el comerç a la província de Barcelona, elaborat conjuntament amb la Diputació de Barcelona. L’acte el va organitzar l’associació d’empresàries i directives de Montcada i Reixac, l’Asdem, a la Casa de la Vila.

Mercadé va indicar que l’estudi pretenia posar de relleu indicadors per mostrar la situació de les dones en aquest sector i entre d’altres, conclou que dels 1.800 comerços desplegats per l’entorn del Barcelonès, el 60% el dirigeix dones i que dels 17.000 milions d’euros facturats per aquests establiments, més de 9.700 milions els han gestionat dones. “Moltes dones munten un petit comerç perquè a la seva empresa no promocionen o bé formen part de càrrecs directius però quan tenen el primer o el segon fill llencen la tovallola perquè no poden compaginar la feina de directives amb les feines familiars”, va indicar Mercadé.

L’estudi indica que a nivell comercial, els comerços regentats per dones pertanyen a sector tradicionalment vinculats al col·lectiu femení, que en el cas de comerços antics, la responsabilitat de l’establiment és de la dona però és l’home –normalment, el marit– qui n’és el titular, que les dones han creat el 67,3% dels comerços en els darrers 10 anys i que “les dones resisteixen més la crisi”, va dir la ponent.

Segons les enquestades, els problemes actuals del comerç van més enllà de la crisi econòmica i provenen d’abans. “Les dones parlen de manca d’innovació, modernització i creativitat mentre que els homes diuen que la mala situació la provoca la crisi”, va apuntar Mercadé. Segons l’estudi, la majoria de dones està d’acord amb la seva realització professional, amb el reconeixement social, a mitges amb els temes de conciliació laboral i familiar però poc satisfetes amb els ingressos econòmica que obtenen de la seva activitat. L’informe indica que les dones continuen preferint l’horari comercial en jornada partida, per tenir hores al migdia per dedicar-les a temes familiars.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari