Montcada disposarà d’un nou punt d’orientació jurídica per a usuaris de serveis socials

El servei l’impulsa la Diputació amb el suport del Col·legi d’Advocats de Sabadell i arrencarà el 29 de maig

D'esquerra a dreta, González, Pérez i Oliva, durant la presentació del SOJ
Silvia Díaz

Montcada i Reixac esdevindrà un dels 10 nous punts del Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) que la Diputació de Barcelona implementarà al llarg d’aquest any per tota la seva demarcació –ja en tindrà 33. El SOJ local comptarà amb la col·laboració del Col·legi d’Advocats de Sabadell i es posarà en marxa el pròxim dimarts, 29 de maig, a la Casa de la Vila (Major, 32), en horari de 17 a 20h. El servei s’adreça a usuaris de Serveis Socials de Montcada i Reixac, Ripollet, Cerdanyola i Santa Perpètua de Mogoda i es concep com un nou recurs d’orientació per proporcionar un primer consell gratuït sobre aspectes jurídics relacionats amb els drets i deures vinculats a contractes i subministraments a l’habitatge, relacions arrendatícies i les derivades de la compra o l’atorgament d’hipoteques, així com del dret de família. Segons han explicat els seus impulsors, l’actual context econòmic de crisi ha provocat un increment de les demandes de la ciutadania. Un advocat del Col·legi especialitzat en dret civil, dret penal i temes d’estrangeria atendrà les consultes dels usuaris, que prèviament han de demanar dia i hora a través dels Serveis Socials del seu municipi –és necessària cita prèvia, no es pot anar directament a la Casa de la Vila.

El servei l’han presentat aquest dimarts, 22 de maig, al migdia a la Casa de la Vila l’alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez (PSC), la regidora de Serveis Socials, M. Carmen González (CiU), el diputat d’Igualtat, Ciutadania i Benestar Social de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva, i la vicedegana del Col·legi d’Advocats, Carme Salas. Oliva ha manifestat que en el termini 2007-2011, els serveis socials dels municipis de Barcelona han incrementat un 52% i que cada vegada més gent necessita aquests recursos. El perfil habitual d’usuari és el de dona entre 40 i 50 anys en situació d’atur i molt afectada pel context econòmic. De les 9.455 persones ateses durant el 2010 i el 2011 als diferents SOJ de la província, un terç era per temes de divorci, separació o custòdia dels fills però hi ha un 30% que ha fet consultes sobre arrendament i dret hipotecari. “El servei ha de ser àgil i de proximitat, però sobretot útil i que posi especial èmfasi en la protecció de les persones, per evitar que les seves problemàtiques derivin en casos més greus”, ha explicat el representant de la Diputació.

En nom de l’Ajuntament, l’alcaldessa ha destacat la voluntat de cooperació tant dels ajuntaments com de l’ens supramunicipal per donar suport les persones que pitjor ho estan passant arran la crisi: “El nostre objectiu –ha apuntat Pérez– és apostar per les polítiques socials i aquest servei és una mostra més”. La regidora de Serveis Socials ha destacat l’increment de consultes que han rebut els serveis socials locals arran la crisi i ha indicat que “un percentatge cada vegada més important està relacionat amb temes d’habitatge”. La vicedegana del Col·legi d’Advocats ha manifestat que el SOJ permetrà descongestionar el servei d’atenció que s’ofereix a hores d’ara als jutjats de Cerdanyola i de Sabadell.

Deixa un comentari