Mossèn Castellví esdevindrà un ampli passeig gràcies a un voladís sobre el Ripoll

Les obres, que tindran una durada de 9 mesos, podrien començar la propera tardor

En aquest tram del carrer s'observa l'estretor de la vorera i la proximitat dels vianants al trànsit rodat
Pilar Abián
La primera reunió de l'equip de govern i els tècnics amb les entitats s'ha fet aquest dimarts
El carrer Castellví és un vial molt transitat durant tot el dia
Les voreres del carrer Mossèn Joaquim Castellví són massa estretes i no garanteixen la seguretat dels vianants

La remodelació del carrer Mossèn Joaquim Castellví es podria iniciar aquesta propera tardor i estar enllestida l’estiu del 2014. Aquesta és la previsió de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’organisme que financia el projecte amb un pressupost d’1.235.000 euros. Actualment el projecte, realitzat per l’Enginyeria Raventós, es troba en exposició pública i, si es compleixen els terminis previstos, aviat sortirà a licitació. Aquesta és la informació que l’equip de govern municipal ha transmès a les entitats dels barris més propers a la intervenció, Montcada i la Font Pudenta, a la primera de les dues reunions convocades amb tècnics de l’AMB i de l’estudi d’arquitectes que ha dissenyat el nou passeig sota la supervisió dels Serveis Tècnics municipals.

Transformació del vial. El carrer Mossèn Castellví, que uneix el centre amb la Font Pudenta i Terra Nostra és un dels més conflictius del municipi ja que les voreres són tan estretes que no garanteixen la seguretat dels vianants. Per subsanar aquesta problemàtica, s’ha demanat permís a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) per ampliar en determinats punts la zona de pas fent un voladís sobre la llera del Ripoll. Aquesta solució permet que el passeig, d’aproximadament 500 metres de recorregut, tingui en la majoria de trams una amplada d’entre 2 i 3 metres allà on ara amb prou feines arriba a un metre.

El punt més estret del recorregut serà d’1,20m, just sota el pont de la C-17. L’existència d’aquesta infraestructura fa inviable ampliar més la vorera. No obstant això i comprenent la preocupació expressada per alguns representants veïnals, els tècnics consideren que és un mal menor tenint en compte el canvi substancial que suposarà la total remodelació del carrer. L’altre punt, a priori, conflictiu per l’existència dels pilars que suporten el pas de l’autopista C-33, s’ha resolt amb el voladís previst sobre el riu de manera que els vianants passaran per darrera de l’estructura i no per davant.

Al llarg de tot el recorregut hi haurà una barana de formigó amb llum incorporada en horari nocturn que protegirà el carrer de possibles avingudes d’aigua i que estarà decorada amb un traçat simbòlic que recorda la sinuositat del riu i del propi passeig. En alguns punts –els que coincidiran amb zones d’estada i bancs–, la barana serà de vidre per permetre la contemplació del Ripoll.

El projecte preveu incorporar espais ajardinats i fanals i, des de la passarel·la fins al pont dels Hermanos, per salvar la pendent, s’adaptaran al cantó interior uns esglaons lleugers. El paviment, tot de formigó, no serà uniforme, tindrà diferents colors per fer el recorregut visualment més agradable.

“Volem que aquest vial que connecta els barris de la Font Pudenta i Terra Nostra amb el centre tingui una visió més amable i, sobretot, sigui segur per als vianants”, ha remarcat l’alcaldessa, María Elena Pérez (PSC), durant la primera presentació del projecte a les entitats aquesta tarda a la Casa de la Vila. Dijous, a les 17,30h, n’hi haurà una segona. El president de l’Àrea Territorial, Juan Parra (PSC), ha afegit que el projecte “respon a la inquietud expressada pels veïns i es fa amb la voluntat de millorar un dels punts crítics del municipi”. Mentre es facin les obres, que duraran aproximadament 9 mesos, els vehicles podran seguir circulant pel vial que només patirà restriccions puntualment.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari