Una setantena de persones es manifesten contra l’ofensiva del govern israelià a Gaza

En Comú Podem Montcada, convocant de la protesta, denuncia que s’està cometent un genocidi contra el poble palestí

Concentració ciutadana per condemnar l'ofensiva del govern de Netanyahu
Fotos: Laura Grau
Una nena i una jove, amb pancartes contra el genocidi palestí

Una setantena de persones es van concentrar ahir la tarda a la plaça de l’Església a l’acte convocat per En Comú Podem Montcada (ECP) per exigir el cessament dels bombardejos i un alto el foc a la Franja de Gaza, atacada pel govern israelià en represàlia pels darrers atemptats de Hamas en el seu territori.

El manifest d’ECP condemna les atrocitats comeses per ambdós bàndols, incidint en la impossibilitat d’assolir la pau “mentre Israel exerceixi un règim d’ocupació, apartheid i colonialisme sobre la població palestina, violant quotidianament els drets humans i la sobirania del poble”. Per tot això, exigeix al govern israelià el compliment de les resolucions de les Nacions Unides i defensa la creació d’un estat palestí viable.

Juan Carlos de la Torre, d’ECP, llegint el manifest, acompanyat de Laura Campos i Mar Sempere

Testimonis

Entre el públic, hi havia una representació de la comunitat palestina de Montcada, majoritàriament dones. Una d’elles és Abir Almoossa, nascuda fa 49 anys als camps de refugiats palestins del Líban, on viuen més de mig milió de persones. Aquest complex es va crear el 1948 per acollir els centenars de milers d’àrabs palestins que van ser expulsats o van fugir de les seves llars durant l’ocupació militar israeliana.

El 2015, Abir i la seva família van demanar asil a l’estat espanyol per raons humanitàries, ja que el seu fill gran tenia greus problemes de salut. Abir encara té família al Líban, en una població situada a tan sols 10 km de la frontera amb Israel. “Els meus familiars viuen amb inquietud el desenvolupament de la guerra i, a les nits, senten l’estrèpit dels míssils des de casa seva”, explica aquesta refugiada palestina, preocupada per l’espiral de violència que afecta la zona.

Abir Almoossa i Hanan Hanane, durant la concentració feta a la plaça de l’Església

Per la seva banda, Hanan Hanane, veïna de Can Sant Joan d’origen magrebí casada amb un palestí, denuncia els assassinats que s’han produït en les últimes setmanes a Cisjordània, on viu part de la família del seu espòs. “Ja han mort una seixantena de palestins a mans dels colons jueus, encoratjats per les polítiques genocides del govern de Netanyahu”, denuncia Hanan, qui es mostra crítica amb la manca de reacció de la comunitat internacional contra la violació dels drets humans als territoris ocupats.

Deixa un comentari