El tripartit defensa un nou canvi organitzatiu per millorar la gestió de l’Ajuntament

ECP i ERC, a l’oposició, critiquen la mesura, que es va debatre aquest dijous al Ple de maig

L'alcalde, Bartolo Egea, durant el Ple de maig d'aquest dijous
Sílvia Alquézar

El govern municipal, format per PSC, PP i Vivim, va donar compte durant el Ple de l’Ajuntament corresponent a la sessió ordinària de maig, celebrada ahir a la Casa de la Vila, de diversos decrets d’Alcaldia relacionats amb modificacions de l’estructura organitzativa municipal. L’executiu va defensar la posada en marxa de quatre nous serveis –gestió pressupostària, gabinet jurídic, patrimoni municipal i reconeixement i sancions– per millorar el funcionament del consistori. “És essencial que l’Ajuntament recuperi la confiança de la ciutadania amb la gestió pública, que només serà possible amb un compromís ferm amb la transparència, la justícia i la responsabilitat”, va expressar l’alcalde, Bartolo Egea (PSC).

És essencial que l’Ajuntament recuperi la confiança de la ciutadania amb la gestió pública, que només serà possible amb un compromís ferm amb la transparència, la justícia i la responsabilitat

Bartolo Egea, alcalde

Crítiques

En el torn de paraules de l’oposició, la portaveu del grup majoritari, Laura Campos (ECP), va criticar durament els canvis organitzatius, “els tercers en menys d’un any”, va dir, centrant bona part dels seus comentaris en el caràcter provisional, temporal i experimental d’aquests i en el fet que no suposaran un increment salarial per als treballadors afectats, tot i assumir noves tasques. “És una burla per a la plantilla, amb els llocs de feina no es fan experiments”, va subratllar. Campos també va denunciar “una xarxa de clientelisme polític de l’òrbita del PSC“, en referència a diversos assessoraments externs que ha contractat l’Ajuntament sobre la reorganització administrativa, i va demanar a l’executiu que arribi a un consens amb la plantilla i els sindicats per tirar endavant mesures d’aquest tipus.

És una burla per a la plantilla, amb els llocs de feina no es fan experiments

Laura Campos, ECP

D’altra banda, el portaveu d’ERC, Jordi Sánchez, va manifestar el seu desacord amb la nova organització: “La centralització de serveis en la figura del coordinador general, dependent d’Alcaldia, ens grinyola molt en un govern de coalició”. El regidor republicà també va comentar la seva preocupació “pel malestar i desmotivació de la plantilla” i va demanar que es reverteixi aquesta situació.

La centralització de serveis en la figura del coordinador general, dependent d’Alcaldia, ens grinyola molt en un govern de coalició

Jordi Sánchez, ERC

“Aquests canvis no s’han fet per emprenyar ningú”, va argumentar l’alcalde, qui va tancar el debat assegurant que l’objectiu del govern amb aquests nous serveis és millorar el funcionament de l’administració local. Egea va posar com a exemple la part econòmica. Segons l’edil, la mala gestió municipal en la recaptació d’algunes taxes i impostos ha fet que el consistori deixi d’ingressar mig milió d’euros. “Posem en marxa noves mesures per revertir aquesta situació”, va dir.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari