Pugen les consultes sobre el padró i l’Àrea Econòmica i baixen les d’Urbanisme

El servei va atendre més de 49.000 consultes durant el 2010

El padró i les qüestions econòmiques són els temes que més consultes i expedients han generat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) segons es desprèn de les dades del 2010 que ha fet públiques l’Ajuntament. El servei va tendre un total de 49.057 consultes –2.253 més que al 2009– que van formular 38.684 persones, 1.901 que a l’any anterior (5% més), de les quals 2.482 es van fer per telèfon. Més d’un terç de les atencions es referien al padró –19.873, 1.787 més que al 2009–, especialment relacionades amb temes com el reagrupament familiar i canvis de direcció. Altres 12.047 consultes han estat assumptes vinculats a l’Àrea Econòmica, 810 més que l’any anterior.

En canvi, les qüestions relacionades amb Política Territorial han disminuït respecte al 2009, passant de 3.654 a 3.195. “L’estancament de la construcció i en la venda de pisos està provocant que no es generin la petició de llicències ni de plusvàlues”, ha explicat la presidenta de l’Àrea Interna, M. Carmen Porro (PSC). També és notori el descens en permisos per a obres majors i menors o bé d’ocupació de la via pública.

Les consultes a l’OAC van generar un total de 3.477 expedients administratius, 416 més que l’any anterior (+13,59%): 780 sobre bonificacions respecte a impostos municipals, 668 sobre obres particulars, 566 sobre devolucions, 279 sobre ocupacions de via pública, 217 relatius a targetes de transport, 105 sobre subvencions, 121 sobre guals, 156 sobre certificats, 110 sobre activitats econòmiques, 108 sobre reagrupament de famílies nouvingudes, 129 sobre fraccionaments en el pagament d’impostos.

L’augment continu de consultes ens motiva perquè hem de fer un esforç permanent pel que fa a la qualitat i eficàcia del servei”, ha manifestat Porro, qui, d’altra banda ha recordat que hi ha consultes que es poden fer també a través d’Internet. “Anem incorporant millores pel que fa als tràmits telemàtics tot i que hem de reconèixer que la demanda no és molt elevada”, ha indicat l’edil.

L’OAC, ubicada a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament (Av. de la Unitat, 6), funciona els dilluns, dimecres i divendres de 8 a 15h, i els dimarts i dijous, de 8 a 19h. A més, es poden descarregar els impresos necessaris per fer tràmits molt diversos, de manera que s’estalvien desplaçaments innecessaris. També hi ha gestions que es poden realitzar íntegrament de forma virtual.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari