Refundar-se o morir, fórmules per superar la crisi

Dos experts participen en la jornada ‘Reinventant les empreses’ feta aquest matí a l’Hotel Ciutat de Montcada

Una cinquantena de petits empresaris i botiguers de Montcada i Reixac ha assistit aquest matí a la jornada ‘Reinventant les empreses: Best practices’ que ha organitzat el departament de Planificació Estratègica de l’Ajuntament a l’Hotel Ciutat de Montcada.

El programa ha començat a les 9 h amb la presentació oficial que ha presidit l’alcalde, César Arrizabalaga (PSC), i ha comptat amb dues conferències, la primera a càrrec de Ricard Agustín, exdirector general de Valentine i fundador de Family Business Solutions i la segona, de Josep M. Polo, professor de la UAB i autor del llibre Best practices.

Davant el context de crisi general, Agustín ha donat un seguit de recomanacions per aprofitar la conjuntura de manera positiva i ha posat exemples d’empreses grans, mitjanes i petites que s’han avançat als esdeveniments i han apostat per noves estratègies, donant resposta al que el mercat demanava. El grup Giró, amb seu a Girona i dedicada al món tèxtil, s’ha convertit en líder mundial de fabricació de malles per a les taronges, salvant-se així de la pressió dels productes xinesos en el sector del tèxtil. Segons Agustín, “les empreses han de buscar un avantatge competitiu i sostenible per fer front a la competència i tenir futur”. Un altre element clau per a l’èxit d’una empresa és, segons el directiu, “aconseguir l’equilibri de satisfaccions entre accionistes, clients i empleats”. Agustín també ha assenyalat que totes les grans empreses s’han refundat en algun moment, “signe d’intel·ligència i de capacitat d’adaptació”. Per últim, l’exdirector de Valentine ha donat dos consells als empresaris: “Cal transmetre passió i no portar l’angoixa a la resta de l’organització i notenir por dels canvis, perquè la por bloqueja les empreses”.

La segona conferència ha estat un acostament de la filosofia del Best Practice, concepte inventat per Josep M. Polo i que queda reflectit en el llibre del mateix títol. El volum analitza les estratègies de redirecció i millors pràctiques que utilizen les empreses més exitoses en els àmbits de la Innovació, Optimizació, Talent, Conciliació, Responsabilitat i Medi Ambient.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari